Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Fortsättningen...en bra vecka också!

Fast vanlig så klart, inte märkvärdigare än så.
Det är skönt att alla mår bra och bättre, var och en på sitt sätt.
E och A var med sin pappa på vårdcentralen och fick antibiotika i måndags mot streptokocker och A blev ganska direkt piggare medan E fortfarande har sår i ansiktet och behövde vara hemma några dagar till...men jag kommer till det.

I måndags kväll var jag på det klara med att jag skulle ta tag i motionen igen och jag gjorde på seriösaste allvar kondiotions och styrketestet i Charlotte Perellis bok "Kan du kan jag".



Jag kände att mina resultat inte skulle vara på topp men att de skulle vara lätta att förbättra.
Bland annat skulle man:
Springa (ta sig fram) 3 km: Jag sprang det på 17.54.
Ligga maxtid i plankan: 2 min 30 sek.
Sitta maxtid i jägarsitt (mot en vägg utan stol under sig): 2 min och 20 sek.
Göra max antal riktiga armhävningar (på fötterna naturligtvis) Jag fixade 20.

Egentligen inte så kassa resultat men själv känner jag mig svag nu. Speciellt i bålen.

Vi köpte en Casall chin-"pinne" som man hänger i en dörröppning häromdagen.

Mitt mål skall bli att göra några chins och dips nästa års nyårsafton.
Jag har aldrig kunnat lyfta min egen kroppsvikt men tro det eller ej, i går kunde jag göra en!

Senare på kvällen var jag tvungen att göra om manövern för att jag var så förvånad att jag kunde.
Jag gjorde om manövern men hela jäkla pinnen följde med ned och landade hårt rakt i mitt huvud!
Åh vad skönt!

Nåväl...har efter måndagen fått ligga lite motionslågt då jag kännt lite ont i halsen...kanske...

På tisdagen var jag hemma och ledig med E. Han var inte direkt sjuk men hade fortfarande streptokocksår i ansiktet och bör då inte vara i skolan.

Vi åkte på lite shopping och skulle köpa en ny vinterjacka till honom.
Det var slut överallt men så hittde vi en som kostade 1300 kr, en 8848-jacka. Han ville verkligen ha den men jag sade det inte kom på tal då den var så dyr.

Då slog min tur till igen.
Jag tittade upp och såg en skylt i taket där det stod att det var halva priset på allt i butiken, att butiken skulle upphöra och då blev ju priset mer humant!
Klart han då fick jackan!

På tisdagskvällen åkte jag in till Gamla Stan och mötte mitt fina kompisgäng på medeltidsrestaurangen Tre Tunnor där vi delade ut julklappar och åt gott julbord.
Det var ett väldigt mysigt ställe och maten var fin.

Det var speciell underhållning med säckpipe-spel och en buktalande skelett-tomte.

Mina fina vänner överraskade mig med en fin flaska champagne som grattis till förlovningen.
JR och jag blev väldigt rörda och glada. Tack mina kära vänner!

I julklapp fick jag av AV boken "I nöd och lust" uppföljaren till min favoritbok "Lyckan, kärleken och meningen med livet". Härligt! Nu har man julläsningen säkrad!

Jag och N tog kvart över elva-tåget hem...eller om det var kvart i tolv och så gick jag i den kalla natten den sista stationen hem....det var en kall och frisk halvtimme!

På onsdagsmorgonen jobbade jag fm-pass.
E skulle vara ensam hemma och friskna till.
Mitt på dagen fick jag telefonsamtal på jobbet från barnens pappa att vi hade inbrott i vår villa och att E sprungit hem till honom.

Läskigt.
Stackars min duktiga lilla E som suttit rädd i garderoben och sedan sprungit ut!
Jag åkte direkt hem till J och hämtade minsta sonen och vi åkte sedan hem till vår villa för att se på förödelsen.

Det visade sig dock att ingen gjort inbrott utan otäcka ljud som skrämt E var snö som föll från taket och sprängningar i närheten.
Vad skönt! Det är hemskt att få inbrott, man känner sig så kränkt och det leder till så mycket besvär.

Jag var hemma med E nästa dag torsdag för att han helt skulle känna sig trygg och hämta sig.

På tordsdagskvällen körde jag hemmaträning och sprang en 3 km (17 min 24 sek) igen.
Känns redan bättre i min slappa kropp.

På fredagen bar det av till jobbet för ett förmiddagspass igen. Jag fick gå HLR-kurs lite spontant vilket var trevligt.
När jag kom hem skottade jag snö i mer än en timme! Vardagsmotion.

Snön har öst ned hela helgen.

På fredagskvällen hade jag, A och D fredagsmys utan E och JR.
E hade killkväll med klasskompisarna hemma hos pappa och JR var på julbord med sina jobbarkompisar.

På lördagen hade vi en lugn fm och på eftermiddagen klädde vi vår gran. Den blev superfin!

På Lördagskvällen var vi bjudna på middag till Mia och C!
Jättetrevligt! Jättegott! Vill ha receptet!

Mia... så glad att vi har träffats!
Som sagt, inte varje dag man får nya fina vänner som man direkt känner sig nära.

Mia och jag gick en skön snöig tjejpratig kvällspromenad efter middagen. Härligt!

På söndagen snöade det vidare brutalt! Vår gata är inte plogad.
Jag har skottat som en galning även idag!
Mitt på dagen var vi på kalas hos D´s kusin i Tyresö.

I kväll har jag och JR hemma-tränat 30 min med boll och hantlar. Pojkarna har åkt till sin pappa och nu jobbar jag natt.
Måste bli bättre på att blogga, oftare och kortare! Nu är jag i kapp!




Kommentarer
Postat av: Mor / Mormor

STACKARS lille Edvin!!!! Så ont det gjorde i mitt hjärta när jag läste hur rädd han var när han satt i garderoben! Det är inte lätt att vara liten!

(Skönt när ens barn kommer ut ur garderoben! FNISS)

Min första tanke med den där pinnen man hänger i, var just att den skulle ramla ner.

2010-12-20 @ 15:32:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0