Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Vilken händelserik bra helg!

I torsdags var jag ledig.
Jag var och handlade i Kungens Kurva efter att jag varit hemma hos N och fikat. 

I fredags åkte jag  i den tidiga kalla morgonen in till stan och Klara kyrka där jag hade förmånen att få se äldsta sonen och hans klass framföra luciafirande av absolut toppklass.

Det var rörande vackert och jag hade allmänt nära till känslor så några tårar letade sig ned för kinderna och vädrade psyket lite.

Efter det satte jag mig på Mc Donalds och tog en kaffe för att värma mig på  min promenad ned mot Riddargatan där jag skulle vara hos allergiläkaren klockan 10.00

Läkarbesöket tog närmare 2 timmar med alla undersökningar och det framkom att om jag till nästa höst skall få genomgå hypersensibiliseringen mot bjök och gräs så måste hästar vara helt uteslutet ur mitt liv.
Jag hävdade envist att hästar inte ingick i mitt liv men de hävdade att proverna visade att hästar visst var en del av mitt liv.

Slutligen kom vi fram till att hästar måste nå mig via JRs dotter som är en del hos sin mamma på helgena och hon har hästar.
Att hästar sedan hänger med i kläder, skor och hennes hår hem till oss.

En svår nöt at knäcka hur vi ska hästsanera vårt hus...

Hur som helst, dottern och hennes mamma var båda väldigt måna om att vi lätt skall lösa detta inom kort med klädbyten och duschar mm.
Nu skall jag medicinera starkt fram till våren då jag skall mätas igen.
Hypersensibiliseringen skulle ta 3 år med typ en spruta i veckan.

På fredags em kom JR hem med mycket glädjande besked som gjorde mig stolt och mycket glad.

Fram emot 19-tiden sladdade Darr och B in genom vår ytterdörr. Vi korkade upp en flaska vin och åt pepparbiff med potatisgratäng och vitlöksmör.
Vi halvdvalade i soffan till idolfinalen.

På lördagen tog vi sen frukost efter skön sovmorgon.
Därefter åkte vi 4 in till stan och gick och julhandlade. Det sköna är att jag är klar med julhandlingen i det närmste så det blev mest att gå och njuta i ro...tills det small!

Vi var precis på Sveavägen på väg till bilen när sjävmordsbombaren gjorde succé genom att lyckas spränga sig själv utan att skada någon annan! Bra med sjävreglerande verksamhet!
Jag vågar inte tänka på hur det kunde ha gått. Vi var precis där...

Därifrån bland alla blåljus trixade vi oss till Koh Panjang där vi käkade middag innan det var dax för dagens höjdpunkt!
Vi såg musikalen "We will rock you" på cirkus!

Den var helt fantastisk och vi var alla 4 så otroligt nöjda över den fantastiska dagen!

På söndagen blev det ånyo sovmorgon.
Efter frukost visade vi Darr och B korten från vår Thailandssemester.
Sedan åkte de hem och JR och jag åkte till Kungens Kurva på några sista kompletterande tomte-ärenden.

JR körde mig till globen där det var "Globens luciafirande" med Adolf Fredriks musikklasser.
Jag var även i år verksam i "sjukstugan" och tog hand om alla kidsen som svimmade och mådde illa eller fått glas ifoten och sådant av minder allvarlig karaktär.
Roligast är ändå att få gå runt i svarta kläder mellan alla 1200 tärnor och stalledrängar mitt på globengolvet när de sjunger. Här och där faller någon avsvimmad ned och då får man rycka in och lyfta fötterna på dem så diskret man kan.

Vid halv åtta på söndagskvällen var det över och JR kom och hämtade mig. Hem och hämta matlådan och skrapa bilen i -15 graders kyla för att sedan åka till nattpass på jobbet.

En mycket bra händelserik viktig helg!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Extra stor kram till dig i dag! <3

2010-12-13 @ 07:53:58
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Morsan

Säger bara PHU!!! efter första läsningen av din blogg.

Ska nu äta jättegod mat som "Kära Far" har lagat till, sen "tryna" en stund efter maten och S E N ska jag läsa om allt i din blogg igen.

2010-12-13 @ 11:49:30
Postat av: Morsan igen

"På fredags em kom JR hem med mycket glädjande besked som gjorde mig stolt och mycket glad."

Man blev ju jäkligt nyfiken när man läst denna mening alltså. Men inte fanken fick man reda på vad det gällde inte......

Sen hoppas jag att Du läser mail ibland för jag vill ha lite feedback på vissa saker.

2010-12-13 @ 15:17:29
Postat av: Gabbi

Men hjälp!!! Att du var så nära!! Tur att det gick bra!! Att ni inte kom till skada!!

Jag har varit på denna resturang jag med!! Gooo mat!! Mums mums!!

Hoppas det e bra med er annars!!

Kram å trevlig lucia:0)

2010-12-13 @ 19:58:20
URL: http://lillkakan.blogg.se/
Postat av: Grinders.se

Hej – Vi söker just nu fler bloggare som vill tjäna extrapengar på sin blogg genom att sälja sponsrade inlägg och annonsplats till företag som vi samarbetar med. Är du intresserad kan du läsa om hur detta fungerar här: http://www.grinders.se/page/about

Med vänlig hälsning

/Grinders.se

2010-12-14 @ 18:01:37
URL: http://www.grinders.se/
Postat av: Mia

Vad nära ni var när det hände! Otäkt!

Ja visst var "We will Rock you" superbra.

Kul med lucia uppträdande, saknar ungarnas luciatåg när dom var små. Antar att det var lite högre klass på ert luciafirande :)

2010-12-15 @ 11:32:47
URL: http://lamiadevida.blogg.se/
Postat av: Fia

Oj, det var en händelserik helg! Obehagligt att vara så nära självmordsbombaren, men tur att det gick bra.

2010-12-17 @ 06:25:01
URL: http://neverkeso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0