Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Gott nytt år allesammans!

Jag märkte inte av det så mycket...jag är ju på jobbet och jobbar natt.
Vi hade fixat lite knytis med mat och vi skålade och önskade varandra gott nytt år på 12-slaget men i övrigt har det varit en vanlig arbetsnatt.

Från 12-slaget beslutade jag mig för att bli en hälsomänniska och bara någon timme efteråt hittade jag mig själv med en stor härlig chokladbit i handen på väg att tryckas in i ansiktet men där var det stopp!

Några timmar senare, nyss alltså kom jag på mig själv med att sitta och gnaga på ett äpple! Jag har allltså inte riktigt fattat galoppen än men som tur var det ju bara ett äpple och inget värre jag stoppade i mig.

Snart får man gå hem. Skönt!
Stegräknaren hänger ånyo runt halsen och mäter mina prestationer. Jag går ut lite löst och sätter 15.000 steg om dagen som mål just nu.

Ja, i övrigt har jag väl inte satt några nya mål och tankar för 2010...
Jag vill må bra och vara lycklig och ha ett bra liv. Typ det som alla säkert vill antar jag.

Att fokusera på hälsan även detta år känns självklart. De perioder när jag gör det känner jag mig stark och frisk och det vill man ju gärna vara.
Shit vad trött jag är just nu...jag har verkligen blivit en dagmänniska igen och det tror jag är riktigt bra för mig.

Kommentarer
Postat av: Mor

God fortsättning.......och byt gärna ut bilden på dej själv i din blogg.Du är faktisk mycket sötare i verkligheten!

2010-01-01 @ 17:11:33
Postat av: kicki

God fortsättning Borthy...ha ett fint år och fortsätt att vara lycklig och stark. Då mår man allra bäst och är som bäst, för alla....kramen

2010-01-02 @ 11:03:57
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se/
Postat av: Mor

TACK för att Du bytte ut bilden! Nu känner jag igen min förstfödda!

2010-01-02 @ 18:34:41
Postat av: Fia

Det kan väl inte vara så farligt att njuta av en god chokladbit någon enstaka gång med tanke på att du är så aktiv? Det är nog värre med de sötsaker som liksom bara slinker in när blodsockret är lågt.

2010-01-03 @ 09:03:25
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Hej hopp!! Nu efter nyårshelgen ska jag ocksdå sluta äta godis och annat gott. Jag måste gå ner ett par kilon. Jag har varit aktiv inom Viktväktarna. Då gick jag ner 15 kilo. Nu ska jag pröva på egen hand. Jag tror jag kan lyckas bara genom att motionera mer och att strunta i choklad och chips. Hoppas jag lyckas!!

2010-01-03 @ 10:37:00
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Fia

Svar ang äggen: Jag gjorde en fiskgryta där jag kunde hacka ner tre ägg, en av mina döttrar tog med sig 7-8 ägg till en utflykt, men resten kastade jag efter ett par dagar...

2010-01-03 @ 21:54:37
URL: http://neverkeso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0