Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Delflytt 1 är klar.

Det gick riktigt bra med delflytt 1 men det är ju alltid ett stort jobb att flytta.
Det var bara jag, JR och barnen som skötte alltihop och barnen var verkligen duktiga att hjälpa till!
Bra att ha 2 starka gossar!

I fredags kväll fick vi hem flyttbilen och laddade upp den med hälften av mina större möbler. Därefter tryckte vi in oss i förarhytten och körde några kilometer till det nya huset.

Vi fick ställa möblerna i garaget då den familjen inte flyttat ut och flyttstädat ännu.
Allt gick som sagt smidigt och vi avrundade belåtna över att ha gjort halva lördagens jobb redan på fredagen med varsin flottig pizza.

Kvällen hemma i lägenheten gick naturligtvis åt till att plocka ned det sista i kartonger och att frosta av frysen och tömma kylen mm.

På lördagsmorgonen ringde klockan vid 06.00 och det var ordentligt jobbigt att flytta det sista och att infinna sig med flyttlasset vid huset innan kl var 9.00 som vi bestämt. (Vi blev en halvtimme sena).

När det var klart åkte vi till Mc Donalds och åt frukost-lunch. Usch vad flottigt mitt matliv blivit de senaste månaderna, bedrövligt!

Sedan var det bara att åka tillbaka till lägenheten och fylla upp flyttbilen igen fast den här gången med alla kvarvarande kartonger.
Vi tömde och lämnade lägenheten för sista gången.
Åkte med kartongerna och inledde samboliv hemma hos JR, dock aningen Taikonbetonat än så länge.
Detta liv pågår i all sin prakt nu till nästa månadsskifte då vi får tillträde till huset på riktigt. Nu är det renoveringar samtidigt som man bor i kartonger som gäller.

I går fick jag totalt spader på att äta helt okontrollerat.
Jag känner mig plufsig och hemsk!
Synd när det går mot sommar och semester men det blev följden av stressigt liv med flytt och allt under några månader och i total avsaknad av träning.

Jag var på Willeys efter jobbet igår och då laddade jag upp med massa nyttigt för att inleda bättre kosthållning!
Sagt och gjort, vägde in på alldeles för många kilon i morse och startade!

...Alltså så farligt är det inte men det jag hade gått ned när jag tränade och skötte mig förut hade jag gått upp igen. Trist!
Nu gäller nystart på matfronten och sedan får träningen komma igång igen när förkylningen och flytten är klara!

Jag glömde säga det att i söndags struntade vi i allt vad flytt hette och åkte i väg till Eskilstuna och såg på biltävlingar. Snabba bilar!

Måndagen gick åt till tandläkare och tandhygienistbesök i stan. Köpte ett fint halsband till mig själv.


Kommentarer
Postat av: Mor / Mormor

Vill bara meddela att dina barn, som vi har haft äran att få "äga" har skött sej över hövan. Hjälpsamma,artiga lättsamma, hungriga,långsoviga,badiga, golfiga, riktiga Pollynister mm. Det har varit såååå trevligt att ha dom här. Första kvällen gjorde dom våran trädgård så den såg ut som ny. Helt suveränt!!! Växthuset är fortfarande helt. Får prata mer när vi träffas!

Kocken hälsar............



2010-06-23 @ 18:45:23
Postat av: cirocco

Grattis till husköpet!



Hoppas ni får det riktigt bra i det nya hemmet.



//cirocco

2010-06-28 @ 16:59:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0