Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Som om jag inte skulle kunna så enkla saker jag bara frågar?

Måla måla måla.
Vi målar och renoverar hemma hos JR varje ledig minut.
Att det fanns så många nyanser av gammal vit kunde jag aldrig begripa?
Nu är i varje fall allt på god väg att bli vitt vit!
Jag har faktiskt lärt mig ett och annat användbart om målning och renovering av t ex fönster av att vi renoverar hemma hos honom och det kan ju komma väl till pass med den kunskapen nu infor flytten till det nya huset.
Tänk att man faktiskt kan fixa till ganska mycket med rikligt med bra vitfärg, nya handtag och sådant.

Midsommar har bjudit på underbart väder. Hela helgen dessutom!
Dagen före midsommarafton jobbade jag men på kvällen bakade jag sommartårtor med och utan glutenfritt och glutenfria kladdkakor som mitt bidrag till picknicken i Tyresö slottspark.

Som sagt, efter en sovmorgon bar det av till Tyresö slottspark där JR hade sitt vängäng som vi mötte upp.
Vi åt ett helt smörgåsbord där i solskenet och tittade på folk och båtar.
Därefter följde vi med gänget som deras sed bjuder hem till några som bodde i närheten för en grillning.

Nästa dag var det upp och renovera som gällde igen och då var jag väldigt nöjd över att jag fungerat som chaufför på midsommarafton och inte behövde känna några trött- eller bakissymtom.

Vi renoverad till 01.30 på lördagsnatten men då , den sista timmen knäckte vi faktiskt en flaska vin när vi målade det sita rummet för dygnet! Vi hade hög musik på och sjöng och var så trötta att vi var helt ledbrutna!

Söndagen bjöd på fönstermålning i solskenet och en del trädgårdsarbete.
Nu är det nattjobb som gäller och jag är trött så att det gör ont!
2 nattpass, 4 dagpass och en flytt väntar den kommande veckan.
Känns helt galet för mycket men det ska bli roligt! ....Alltså inte att jobba men allt annat!
Nu är det inte utan att man börjar längta efter semester!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Oh, här var det full fart. Rackarns vad ni håller på att greja, rusta och flytta (och baka!!)

Det blir skönt sedan att landa i nya huset och bara njuta av resten av sommaren och semestern. En vecka går fort vännen, snart är du där!

Själv började jag första semesterdagen med att vakna 06.00 och vara pigg, då Tommy skulle åka och jobba (han börjar semestern på torsdag). Ja, ja - man har ju alltid saker att fixa med. I dag får jag vila mig från solen och greja lite med garderober och städning i förrådet om jag orkar. Och läsa så klart.

Kramelikram!

2010-06-28 @ 07:33:37
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Din "ömma" Moder och Fader!

LYCKA TILL MED DET NYA BOENDET!!!

2010-06-30 @ 20:01:29
Postat av: annebelle

Oj, här har det hänt grejer! Roligt, grattis och lycka till!

2010-07-02 @ 23:00:13
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Din "ömma" Moder

Tittade nyss på din MMS-bild.Såg mycket mysigt och skönt ut.Vi kommer snart förbi vid rätt tillfälle. Vi är sååå nyfikna! Hälsa alla nya hysets invånare, stor som liten.

2010-07-04 @ 09:32:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0