Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Jag tror att jag saknar min blogg.

Funderar på om jag inte lite stillsamt vill skriva lite alldagligt igen?
Jag saknar att blogga träningen t ex.

Jag får se om det fungerar. Hur det går.
Det har varit lite mycket en tid.
Först var jag ju i Thailand 2 veckor med barnen och 2 kollegor och direkt när jag kom hem därifrån bar det av till Ramundberget för skidåkning med jobbet.

Båda resorna var trevliga och resulterade i ett berg av tvätt hemma på hallgolvet.
De senaste dagarna har gått åt till att arbeta mig nedåt i högen och att jobba och ställa om till vardag igen.
Känns som om sömnen alltid är för kort, jag är trött!

Längtar till våren nu men det är jag väl inte ensam om.
Igår jobbade jag kväll för första gången på länge och på förmiddagen var jag så trött så jag somnade mellan varje tvättmaskin.
Vid 10.30 gick jag över och drack en kopp kaffe med N innan jag stort nog åkte till firmans gym och sprang 5 km på löpbandet på 28 minuter.
Nu är det bara att börja träna löpning hårt för mig.
Jag är anmäld till både midnattsloppet och Stockholm halvmaraton!
2,1 mil...kan man springa det?
Känns i nulget helt galet men jag har blivit mycket bättre på att springa. En havmil är inga problem men det svåra är att tycka att det är roligt att nöta på på bandet.
Känns som om jag vill blogga att jag gör det så att det liksom blir verkligt :-)
När jag bloggar kommer jag ihåg mycket mer av min vardag. När jag inte bloggar flyter det lätt ihop märker jag.

Man kan inte nog betona det, man vill ha sol, vår och värme nu. Jag vill kunna ge mig ut och springa i friska luften!
Jag kanske inte skriver så ingående om livet här men jag tror jag vill skriva lite.

...Jo, det där med hälsa och vikten också.
Jag var otroligt duktig från nyår och fram till Thailandsresan. Började få lite koll på kroppen och jag gick ned 5 kg. Kändes super!
Under resorna åt jag inte direkt ihjäl mig på onyttigheter men vågen visade tyvärr 3 kg upp nu. Förhoppningsvis är lite av det menssvullnad för det här bakslaget tycker jag inte att jag är värd!
Hur som helst, nu är jag igång och äter bara nyttigt igen! Vill hålla mig i form!

Kommentarer
Postat av: Mor

Välkommen tillbaka till livet och vardagen !

Men gå inte ner flera kilon för Du kastar ju inte ens skugga då och tänk på att Du kan bara få rum med en rand på din pyamas då!

2010-03-18 @ 11:12:45
Postat av: Anne

Hej och välkommen hem igen. Klart du kan springa halvmaran!! Finns inget du inte klarar är bara viljan som träter ibland. Jag vill också komma igång och börja springa ute även om jag inte tycker det är så kul ( än ). Har kört hårt på crosstrainerna och blivit sams med den så att löpningen ska gå lite lättare kanske.

Det här klarar vi (du) och lycka till. Kram

2010-03-18 @ 14:34:08
Postat av: Camilla

Och jag saknar dig och din blogg!!!

Blir alltid lika glad då du uppdaterar här ju! :)

Skönt att ni hade det bra i Thailand. Hoppas att du vill lägga ut några bilder då du får tid, så att man får se och drömma sig bort lite. Men din kamera kanske fortfarande är konstig?

Stor kram!

2010-03-19 @ 09:07:34
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Camilla

Glömde säga - KUL med loppen du anmält dig till, då har man verkligen en sporre och ett mål med träningen. Jag har redan anmält mig till Kortvasan nästa år... ångrade verkligen att jag inte anmälde mig i år.

Kram!

2010-03-19 @ 17:02:43
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: cirocco

Hej, de var länge sen, inspirationen kommer nu när man kan vara ute och springa, halvmaran klarar du lätt!



Ha en underbar dag!/cirocco

2010-04-14 @ 17:38:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0