Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

2 effektiva bra dagar!

Det blir lite snabb-blogg!
Idag har jag träffat Syrran, mamma och pappa! 

Pappa och mamma bjöd på lunch i Slagsta där det finns en hotellrestaurang.
Det var supertrevligt och gott och så länge sedan vi sågs!

Därefter gick vi på Netonnet som ligger dörr i dörr med det hotellet för att mamma skulle köpa ett notställ till sina broderier...
Ja, det kan ju låta lite märkligt men mönstrena skall stå på det när hon syr.

(Kommentar och förklaring från mamma....

Notställets användning ser ni nedan.
Det extra svarta strecket som sitter över mönstret är ett svart
resårband som jag rullar allt eftersom jag syr så jag ska hänga med
var jag är nånstans. Ni vet man ska ju kolla på TV samtidigt.
Invigde notstället igårkväll och det fungerade jättebra. Precis som jag tänkte mej /Mamma    



När vi var där inne alltså på Netonnet, så funderade jag om jag inte skulle passa på att köpa en ny liten kamera inför vår kommande semesterresa då min lilla som jag köpte när jag och Camilla träffades förrförra sommaren (...eller var det fler år sedan?) har aldrig varit bra.

Nästan alla bilder med den blir suddiga och...ja, den är jäkligt kass helt enkelt.
Den "stora" kameran känns inte som något man tar med på stranden och utlandsresan.

Då sade plötsligt mamma och pappa att de vill ge mig en liten kamera i för tidig julklapp då Syrran fått en av dem till sin resa till Kina!

Jag blev jätteglad!
Vi letade raskt fram en sådan som Syrran fått då hon var mycket nöjd med den och mamma hade en föregångare även hon var mycket nöjd med.

När den var betald så öppnade vi den och kikade.
Mor och Syrran sade direkt att den var annorulda än deras, faktiskt ganska mycket större.

Vi var faktiskt ett tag beredda på att gå in igen och byta den men sedan förälskade vi oss i den och nu, efter att ha känt på den en aning känner jag mig helt supernöjd och jätteglad!
Den verkar super!!!!

Är det någon som har någon erfarenhet av den?

Morsan har lovat tänka över om hon inte i liten diskret skala vill börja blogga lite med oss igen.
Jag tyckte det var så otroligt trevligt när man kunde följa hennes och pappas vardag i lite bilder och ord förut.
Kändes så bra när vi, Syrran, mamma och jag hade lite daglig kontakt här i bloggen.

Tack snälla mamma och pappa för kameran och även Syrran för en jättetrevlig dag!


Nu är det helgjobb som gäller för mig.

Igår var jag ledig och supereffektiv!
Jag gjorde en lista på morgonen och betade av alltihop!

I morse gick jag upp tidigt så att jag när klockan var halv nio hade städat hela undervåningen!

Därefter tog jag en dusch och tonade håret.

Skyndade mig till systemet och köpte ett speciellt vin som bestämts för ett visst ändamål.

Därefter till biblioteket där jag laddade ned flera ljudböcker som jag skall ligga och lyssna på på stranden på den kommande semestern.
KL 11.00 infann jag mig hemma hos Syrran och sedan blev det Slagsta...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu blir jag nyfiken....firar ni något?



Jag har verkligen försökt lära min mor datorns grunder men hon verkar tro att ett feltryck ska utlösa en smärre bomb. Tråkigt,jag hade tyckt att det vore kul om hon hade kunnat titta in i blogg världen.

2010-11-13 @ 13:45:52
Postat av: Camilla

Det var 2 år sedan vi sågs första gången, snart 2,5. ;) Kent hade ju spelning då på Zinken som jag och maken hoppade. Förstår det fortfarande inte...

Vad blev det för kamera nu? Lyx att du fick den. :)

Kameror kan man aldrig få för många av... jag har en större, en mindre och en som jag inte är så rädd om - alla Canon.

Kram!

2010-11-13 @ 21:52:34
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0