Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Mogna mindre fula mindre fötter.

Nu har jag lagt av mig stegräknaren och parkerat alla beslut som jag tagit om hur jag lever mitt vardagsliv på hyllan.

(Det betyder inte att jag skall vältra mig i onyttigheter och sluta röra på mig bara att jag skall motionera och äta nyttigt spontant och njuta av semestern riktigt ordentligt! Jag misstänker också att om stegräknaren får åka med på semestern får jag svårt att hålla mig lugn och bara njuta).

Än är det några få dagar kvar innan vi åker men jag har helt enkelt redan gått på semester i huvudet.
Jag känner mig till och med riktigt len till sinnet trots PMS-tider!

Trots att det är jobbhelg för mig så hoppade jag ur sängen utvilad och munter vid 5.30 i morse.

I kväll kanske man inte är lika pigg men jag hoppas det håller i sig då vi skall gå på fest då.
Skall bli riktigt trevligt!

Apprå på ingenting... igår sade pappa något jag tänkt på de senaste åren.
Han sade: Dina fötter har krymt!

Det låter helt galet men de har de faktiskt!
För några år sedan hade jag 38,5-39 i skostorlek. Nu har de minskat så att jag har 37:or.

Jag hade sedan jag var liten plattfötter med knölar på utsidan av fötterna. Pappa sade att fötterna var runda när jag föddes :-)
Knölaran har också försvunnit.

Någon fler som efter 40 fått snyggare mindre fötter?
 ...Eller, fötter kan aldrig bli snygga så vi får väl benämna dem mindre fula än tidigare :-)

...Jo, det är sant att jag har slipat hälarna och målat tånaglarna inför resan men inte filat ned fötterna 2 nummer och pappa kan omöjligt ha sett detta genom skorna!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan inte påstå att fötterna blivit mindre snarare att man av bekvämlighetsskäl väljer en storlek större..... fast det är så klart ett par år kvar till 40 ;)

Ses ikväll. Hoppas du inte ska upp 5 imorgon också, det är ju då festen slutar ;)

2010-11-13 @ 14:13:48
Postat av: Mor

Konstigt vad vi minns olika! I mina ögon har Du ALLTID haft små fötter. JAG däremot har alltid haft stora och breda fötter just i storlek, först 38,5 sen 39 och nu är jag upp i 40.

PMS just innan semestern? FNISS!

Det där med att Du lagt stegräknaren på hyllan just nu tycker jag verkar förståndigt.

2010-11-13 @ 14:26:13
Postat av: Camilla

Vad skönt det låter med semester. Vart ska ni?!

Mina fötter har inte börjat krympa än, men det vore något att se fram emot.

2010-11-13 @ 21:55:08
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Kraka

Aha, du tänker så... Jag tänker tvärtom, det är på semestern jag ska hinna samla steg.

Ha det riktigt bra! Kram!

2010-11-14 @ 20:38:49
URL: http://kraka.moah.se
Postat av: Junitjej

Kul med snyggare fötter! Så fin din blohh är! Det var ett tag sedan jag besökte den.

2010-11-15 @ 06:58:28
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0