Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Skogs-Mulle och Melle-Meck i högform!


När vi vaknade i lördags var det en sådan där underbart fin höstdag.
Vi beslutade att ta en promenad.

Var? JR visste ett fint ställe som han cycklade mycket på när han var yngre, i Tyresö.
Vi åkte dit.
Inte trodde man att så här vackert ställe låg så nära med vattenfall och allt.


I ärlighetens namn var vi fullständigt tagna av de vackra färgerna och att vi var lediga och hade fått tillbaka friheten i vårt liv så vi gick väl inte så jättelångt och så jätteraskt utan njöt mest av allt.
 

Vi passade också på att  testa att ta lite kort med våra nya mobiltelefoner.
Vi var båda nöjda med färger och kort men vi har inte lärt oss alla funktioner än.
Efter promenaden åkte vi hem till JRs mamma och pappa och drack kaffe.
Vi fick en fin vinflaska av hans pappa som vi sedan skulle ha till vår mysmiddag på kvällen.

När vi sedan kom hem gick JR direkt in i garaget för lite meck medan jag hoppade upp på löpbandet och sprang 4 snabba utmattande kilometer.
Kroppen var otroligt mör efteråt!
Jag har tränat rejält hårt veckan som varit!

Sen gick jag också in i garaget och hjälpte till lite där jag kunde. Kul att få börja vara med lite.
Jag bekantar mig långsamt med bilens innandömme.
Denna kväll nöjde jag mig med att börja putsa lite i motorn. Är det något jag faktiskt kan så är det ju just rengörning!
JR blev väldigt nöjd när det gräddvita blev gräddvitt igen!
Sen blev vi trötta och hungriga så iklädda våra bästa långkalsonger och hemmamundering åt vi mysmiddag framför tvn med levande ljus, gott vin, kantareller och biff.
En mycket bra ledig lördag tycker jag!



I morse (söndag) vaknade vi väl vid 10-tiden.
Efter frukost åkte vi till gymmet och betade av ett pass med styrketräning bröst och mage.
Det är så skönt att se att JR är på banan och kan träna igen efter den tuffa perioden! Det har vänt!

Direkt därifrån och hem för att hämta matlåda m.m. och sedan promenerade jag till jobbet i solskenet.
Lyssnade på ljudbok och hade det gött!

Kommentarer
Postat av: Mor

SÅÅÅ jäkla trevliga bilder!!! Undrar om jag kan kopiera och skicka till Gotland. Ska testa...

2010-10-17 @ 20:25:11
Postat av: Mor igen.

FNISS! Det är bara fjärde gången jag är inne här och tittar!

2010-10-17 @ 20:34:17
Postat av: Gissa vem igen.

När jag ser bilderna på ert garage som ni har inomhus med värme och lyse så kommer jag osökt att minnas dom gånger "Kära Far" har fått stå i ett kallt garage med mej hållandes en ficklampa för att han ska se vad han gjorde.Tack och lov är den tiden förbi då vi numera har råd att lämna in bilen för reparation. Vi har faktiskt bytt en SAAB-motor eller var det kanske en växellåda (minns inte riktigt) under sådana omständingheter. Jag märkte kablar och höll i ficklampan och "Kära Far" gjorde resten. Det var tider det! USCH!

2010-10-18 @ 11:04:19
Postat av: Mia

Håller med, jätte fina bilder. Ser hur mysigt ut som helst, till och med meckandet ;)

2010-10-18 @ 13:05:52
URL: http://lamiadevida.blogg.se/
Postat av: Camilla

Åh, vad kul att äntligen få se lite bilder på er och på nya huset. Det spelar ingen roll att det "bara" är mobilbilder, de är ju fina ändå.

Mysigt ni verkar ha det! :)

Kram!

2010-10-18 @ 18:20:54
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Maria

Vafalls!! Vafalls!! Tv`n på vid mysmiddagen ;)



Hääääärliga bilder som doftar höstskog ( och lite bääänsin).



Kram

2010-10-19 @ 08:46:25
URL: http://www.mariaskreativa.blogspot.com
Postat av: Camilla

Hm... jag undrar om jag inte varit där. Visst är det någon slags nationalpark där i närheten? Och ett slott?

Men det var nog 10 år sedan...

2010-10-20 @ 08:34:38
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0