Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Mamma är lik sin mamma....men jag är ju trots allt allergisk!


Jag har varit ledig i 2 dagar nu.
Man tänker ju att man ska hinna massor men jag har varit så otroligt trött!

I måndags sov jag av efter nattjobb men somnade så fint på kvällen ändå. Gick upp med övriga tisdag morgon och betade av 2 effektiva timmar hårdstädning fram till 10-tiden på fm.

Sedan kom JR och hans arbetskamrat hem till oss och åt lunch.

När de åkt tillbaka till jobbet åkte jag till IKEA och köpte lite julfint, lite nödvändigt och lite onödvändigt.

När Mia och hennes familj var på besök hos oss fick vi en bukett blommor av dem.
(Det är för övrigt dem jag har på bilden i min header mot vår svarta soffa.)
Nu har de börjat slokna efter flera veckor så då köpte jag plastrosorna på IKEA som man ser på bilden ovan.
Tycker det blev ganska fint faktiskt!
Mamma, jag märker allt mer hur jag börjar likna dig...det här med plastblommorna menar jag :-) 



I dag onsdag sov jag helt okontrollerat till lunchtid!
Skämdes som en hund att jag sov så länge! Man sedan kände jag att jag nog behövde det.
Gick upp och bakade i nästan 9 timmar.

Jag bakade 2 olika sorters glutenfritt matbröd tilll JR.
På bilden ser ni Rebeccas hurtbullar med russin, nötter och yoghurt.

Jag gjorde liknande limpor också med linfrön och filmjölk i. Dessa kallade vi för Gubbens matbröd. Även det naturligtvis glutenfritt.
Helt lätt är det inte att baka glutenfritt men jag ska bli bra på det! JR tyckte det var supergott allting jag bakade.


Sedan gjorde jag 5-dubbel sats med big-size hallonmuffins, jo de var också glutenfria.
Vill någon ha recept så är det bara att hojta till.

Så här fina blev de med glasyr och strössel på!


Sist men inte minst ett flak med chokladrutor, glutenfria som sedan bjuder.
Nu är jag alldeles mätt av alla provsmaksbitar!
...Fast jag har inte ätit någon :-) ...bara slickat skålar och provat kantbitar!

Kommentarer
Postat av: Morsan

Jäklar i min lilla låda! Om jag bara hade hälften av din energi eller är det kanske som så, att Du fick min?

2010-10-28 @ 08:35:20
Postat av: Mia

Gu va gott det ser ut. Skulle gärna vilja ha receptet på hallonmuffinsarna.

Kul att det var den blomman du har i din header, den är jätte fin. Jobbar du i helgen?

2010-10-29 @ 13:56:29
URL: http://lamiadevida.blogg.se/
Postat av: Fia

Jag tycker att det är jättesvårt att lyckas med bak med glutenfritt. Det blir en annan konsistens på deg och smet.

2010-11-04 @ 07:41:33
URL: http://neverkeso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0