Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Räntor och feber.

Jag jobbar och hemma ligger JR sjuk igen. Oförklarlig feber och helt slut. Igår kväll hade han 39,6 grader en timme efter han tagit Ipren. Det är bättre på morgnarna.
I dag klev han svag upp ur sängen och gick till doktorn som var bokat sedan tidigare.
Orolig och bekymmrad är jag, inte så mycket över febern men över allt sammantaget. Önskar att han snabbt skall bli stark och frisk igen.

Allt väldigt lugnt på firman så jag slog en signal till Nordea och band ett av huslånen på 5 år. Undrar om det var rätt eller fel?
För tidigt?
Det finns gränser för hur mycket is och hur länge jag vill ha den i magen!
Fick räntesatsen 3,64 vilket jag uppfattar som ganska skapligt!

Igår, höstens första dag promenerade jag till och från jobbet. Fick till 28.000 steg över dagen vilket jag uppfattar som en riktig bragd en vanlig arbetsdag!
Det var faktiskt riktigt fint när jag gick iväg till jobbet, älvorna dansade över dikena för att sedan lägga sig att vila när solen steg upp på en klarblå hösthimmel.
Hemvägen var dock inte lika mysig eftersom regnet öste ned.

Kvällarna den här veckan har jag ägnat åt att sy gardiner till vardagsrummet bland annat.
Nu är det klart och i går ringde soffaffären och sade att vår nya vardagsrumssoffa har kommit så nu ska det börja likna något!

...Jag var visst en sväng på IKEA efter jobbet igår också men det är så vanligt nu för tiden att jag knappt minns det. Alltid är det något man behöver!
I kväll ska vi åka och hämta den nya soffan uppdelat på 3 resor med lång-Saaben. Hoppas att JR är så pass stark att han kan åka med mig i bilen, lyfta är det nog inte tal om att han ska göra, det får jag göra själv.

I kväll kommer också TV-gubben, alltså han som kan montera in antennutag i vårt hus.
Han glömde bort oss i sommras när han påbörjat jobbet hemma hos oss men nu har vi fått fatt i honom igen och han skall komma och slutföra jobbet och ge oss TV där vi vill ha det!

I tisdags var jag ledig. Jag städade köket, var med E hos tandläkaren och på kvällen inne i stan på stora sonens föräldramöte.

Inte mycket fritid är det men det börjar kännas som om livet går in i vardag igen efter den häktiska våren och sommaren.
Längtar efter att JR skall bli frisk.



Kommentarer
Postat av: Maria ( syrran)

Hoppas att JR kryar på sig snart!!



Härligt med ny soffa!! Känns så lyxigt när man köpt ny soffa.



Läs Dyngkåt och hur helig som helst av Mia Käringer- tror du kommer tycka om den :)



Kramen.

2010-09-02 @ 19:17:44
URL: http://mariaskreativa.blogg.se/
Postat av: Camilla

Det var nog klokt att binda räntan, det ska bli flera räntehöjningar under hösten har de hotat med. Nu kan ni sova lugnt. :)

Och du - krya på J nu!

Kram!

2010-09-03 @ 10:41:31
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Ulla

Hur är det med JR?

2010-09-03 @ 10:41:36
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Fia

Vad mysigt att få pyssla med det nya huset! Mindre roligt att kärleken är sjuk, men hoppas att det löser sig.

2010-09-03 @ 15:57:21
URL: http://neverkeso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0