Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Storkoksvecka!

Har det redan hunnit bli fredag? Tacofredag!
Veckan har gått fort och i matlagningens tecken.

I fredags så storhandlade vi PLANERAT med MENY FÖR HELA VECKAN!
Varje dag efter jobbet har det blivit storkok av diverse maträtter som t ex i onsdags gjorde jag hemmagjorda köttbullar i gräddsås på 2,2 kg köttfärs vilket resulterade i att vi nu har matlådor och till ytterligare en middag nedfryst.
Kycklinggryta och korvstroganoff har det ochså blivit i stora laddningar av.
Planen är då att vi nästa vecka när vi är en mindre familj ska slippa laga middagar utan då bara ta ut ur frysen!
Tänk om man kunde vara så här duktig jämt!

Jag har känt stor tillfredställelse över ovanstående och också ridit på njutningsvågen att jag i början av veckan varit ute och sprungit 2 gånger på kvällarna!
Nu börjar det likna något!

En kväll den här veckan bakade jag också glutenfri smuläppelpaj vilken blev bra men lite ful till utseendet.
Själv åt jag ju inget men JR har matats med små matlådor med paj som blev över att äta efter lunchmatlådan på jobbet så att han skall få hull på kinderna igen.
Han blir lite mobbad av arbetskamraterna att han har små lådor med chokladrutor och äppelpaj med vaniljsås med till jobbet men det får han ta :-) De är nog bara avundsjuka!

Han mår mycket bättre och han får fin hjälp av doktorn han fått på vårdcentralen som utreder noggrannt och intresserat vilket ju inte är så vanligt i dagens läge!

Egentligen tycker jag man skäller för mycket på vårdcentraler, de har alltid varit bra när jag behövt ha med dem och göra!
En gång för ca 5 år sedan blev jag ordentligt sjuk och då ringde vårdcentralsdoktorn mig 1 ggn per dag hem och frågade under någon veckas tid hur jag mådde och om hon kunde göra något för mig, det kallar jag fin service och trygghet på den nivå hon kunde ge!

I tisdags lade jag ut en annons på blocket, en säng. I går började det ringa massor på sängen plötsligt och innan kvällen var slut var den såld! 
Vi har ju massor att sälja ut på blocket nu efter att JRs hus blivit sålt. Kan meddela att det blev en succé och jag tror vi kan tacka sommarens hårda slit för det! Glädjande!
Att lägga ut saker på blocket är faktiskt lite jobbigt då det ringer massa folk och det kommer massa okändingar hem till en och ska provligga sängar och så där!

Igår hade jag för avsikt att gå en promenad på kvällen och då inviga att lyssna på ljudboken jag lånat på biblioteket i Ipoden.
Det blev inte så många steg tagna eftersom jag blev så störd av att Ipoden var märkligt inställd på att blanda spår och innan det gick upp för mig att den gjorde det och att bara små delar av kapitel lästes här och där i boken höll jag på att bli galen! Sedan började jag fixa med Ipoden och då blev det inte många steg tagna, jag gick hem igen.

Hoppas att JR känner sig bättre i helgen så att vi kan göra ett försök att gå till gymmet och börja lite försiktigt där igen.
I kväll är det Tacokväll som gäller och utan väckarklocka i morgon bitti!

Kommentarer
Postat av: Maria

Allvarligt.. Kommer de hem och provkänner sängarna?!

Skumt att knacka på hos någon främling och vältra runt ..



Ska kolla upp vaktdatumet den 25:e.



Trevlig helg!

2010-09-10 @ 16:58:25
URL: http://mariaskreativa.blogspot.com
Postat av: Mor o Far

Så roligt att jag kände igen din röst när Du ringde.Jag undrade faktiskt om jag skulle göra det. DUBBELFNISS! Sköt om JR.

2010-09-10 @ 21:20:00
Postat av: Mor

Som vanligt alltid läst....flera ggr. Bra att Du sköter om J....eller stavar han med G? Fniss

2010-09-12 @ 10:43:04
Postat av: Mia

Va duktig du är som varit ute och sprungit :) Ska kolla med Rickard ang bmx. Han har inte fått cykla på hela helgen efter en liten olycka :(

2010-09-12 @ 23:01:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0