Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Fira med att vila!

I Onsdags så jobbade jag dag.
Jag gick till och från jobbet (i spöregnskurar) + att jag gick otroligt mycket mer, så att jag blev helt matt faktiskt! Nästan 30.000 steg!

Torsdagen och fredagen növvlade jag bort på något vis, jag var ledig men jag minns faktiskt inte riktigt vad jag gjorde.
Tror faktiskt att jag var på IKEA...jo det var jag och köpte en ny lilarosa vardagsrumsmatta.

Under fredagen städade jag undervåningen och bråkade med Boxer angående vårt bredband igen.
Nu har prövoperioden gått ut så nu anser inte Boxer att de har anledning att försöka hjälpa mig längre att få igång vårt bredband utan nu sitter jag i deras betalningsfälla!

De sade om och om igen att de skulle ringa upp mig när de fixat problemet och jag har väntat.
Nu säger de att de att de inte kan hjälpa mig och att mina datorer som är 1,5 år gamla är för gamla att få trådlös kontakt med deras modem.
Konstigt att de kan arbeta trådlöst med ComHems modem eller alla andra trådlösa nät som finns.

På fredagskvällen var vi och fixade lite i JRs gamla hus efter att vi lämat D hos hennes mamma.
När vi kom hem lagade vi biff med kantareller, tände ljus och öppnade en flaska vin och hade mysfredagskväll.

På lördagen bet vi tag i det!
Vi åkte till gymmet och körde ett lättare komigång-pass!
Sedan åkte vi till JRs gamla hus igen och körde vidare. Vi slängde mer skräp och plockade i hop hela hans gym och körde hem det till oss.
Jag gjorde i ordning det superbra hemma hos oss sedan, får väl blogga en bild när jag har tillgång till kameran.

På lördagskvällen åkte jag en snabbutryckning tilll IKEA och köpte speglar till vårt gym medan JR avnjöt ett par timmat i garaget i lugn och ro.

När jag var hemma igen och JR klar gjorde vi myslördagskväll typ fredagen men vi bytte ut maten till receptet jag bloggade för några dagar sedan på "Lindas lindade fläskfiléer".

Filéerna blev nog egentligen som det var tänkta och jag gillade dem men såsen jag fick till smakade ren fotsvett. JR var inte helt tänd på den här rätten och såsen åkte i slasken för oss bägge. Surt sa räven! 
Dock blev kvällen mysbra ändå!
En halv film lyckades jag se innan jag föll ihop och somnade vid 00.45 på natten. En Matt Damonfilm som jag inte kom  ihåg vad den hette men som var bra.

Idag söndag var det lönlöst att försöka sova längre än till 9.00.
Vi gick upp och hade lite lugn frukost.
Sedan tog vi på oss bästa kläderna och travade rakryggade iväg till vår vallokal för att göra vår medborgerliga plikt.

Efter plikten åkte vi till Statoil och hyrde den största flyttbilen de hade.
Vi skulle hjälpa JRs bror med familj att flytta från huset till en lägenhet på andra våningen utan hiss. Alla mina 21.000 steg i dag är typ tagna med säng på axeln upp och ned för trappor. Ett odentligt motionspass kan man säga att det blev.

När vi kört 3 lastbilar med den flytten beslutade vi att avrunda med att köra alla möbler som vi har ute på blocket för försäljning men som inte blivit sålda än från JRs gamla hus till vårt nya för att i lugn och ro kunna sälja klart.

Nu är det bara lite småsaker kvar i huset och en hel del slutstädning. Nästa torsdag skall det vara helt klart och de nya flyttar in!
Då ska vi fanimej fira med att lägga oss raklånga ned och bara pilla oss i naveln kroniskt i en vecka!

Nu avrundar jag den fysiskt hårda dagen med ett extrapass natt på firman!

Kommentarer
Postat av: Kraka

Det här verkar ju inte klokt! Ska prata med min son och med "juristen" så får vi se om de kan hjälpa dig få igång internet.

2010-09-20 @ 11:44:41
URL: http://kraka.moah.se
Postat av: Camilla

Nämen - fotsvettsås lät ju verkligen inte som någon höjdare. Hade ni testat den förut och den blev god, eller var det första gången?

Jag tycker att ni ska sikta in er på en riktigt lat och god SPA-helg på t ex Yasuragi nu då ni jobbat så duktikt med rust och flytt. Det är ni verkligen värda.

Kram!

2010-09-20 @ 19:05:43
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Mor

"Fira med att vila"????? Vila?

2010-09-20 @ 21:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0