Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Motion vecka 13!


Först av allt...
Tänk vad man går och längtar efter att björkarna skall visa tecken på att slå ut!
Att våren äntligen ska komma!

Titta vad ruggig fågeln som sitter på grenen ser ut i regnet.
Nu måste det bli vår snart!
Man vet ju knappt om det är oktober eller april!

Konstigt att jag längtar efter att björkarna ska slå ut, jag som är så allergisk mot dem...men så är det!
Ska se om jag kan följa den här björkens utveckling några veckor framöver så att jag inte missar det storslagna med våren.



Veckan avslutades motionsmässigt helt okay men början av veckan blev mest arbete och renovering för oss. Det var i och för sig väldigt bra så det är inget att deppa över.

Måndag 28/3: Vilodag. Sov efter nattjobb. 5781 steg.

Tisdag 29/3: Prioriterade städning. 9053 steg.

Onsdag 30/3: 17.855 steg. Åtminstone ok steg!

Torsdag 31/3:  11.767 steg. Ingen övrig träning men helkväll efter jobbet med renovering.

Fredag 1/4: Äntligen gymet! 40 min armar! Skönt! 5001 vanliga steg under renovering.

Lördag 2/4: Sprang 3 km på 17.02 min. 9299 steg utöver det.

Söndag 3/4: Gymmet 45 minuter. Ben. + 13.162 steg. Bra dag.

Nu börjar vecka 14 och varje vecka, varje dag ser jag som ett projekt att lyckas!
Man får inget gratis utan måste kämpa med och mot sig själv att inte hamna på sofflocket och käka ostbågar vilket naturlagen säger är det bästa för kroppen.
Det är det ju tyvärr inte.
Mot en stak, frisk välmående kropp!
Man får heller aldrig glömma att det är färskvara, målen man hittills uppnått!

Kommentarer
Postat av: Mor

Gjorde som Du sa med Pet-flaskan men första gången jag tog sats och blåste var flaskan helfylld.Mycket lust....men den där lung-gympan har jag hållit på med flera ggr om dagen.Inbillar mej att det blir bättre av det. Hur som helst, börjar kvickna till och ahr idag gett mej på "Kamelerna" som legat i hörnen och stirrat på mej.Men att sova i min egen säng ännu, verkar dröja. Så fort jag lägger ner huvudet på kudden så börjar jag hosta.

Inatt när jag satt i TV-rummet verkade katten bli sur på mej att jag intagit HANS sovplats igen. Han tycker att NU RÄCKER DET!

2011-04-04 @ 19:21:40
Postat av: N

Stackars lilla pippi:(

2011-04-05 @ 08:07:41
Postat av: Camilla

Känner igen mig så väl i dina motionsambitioner. :) Jag brukar också börja varje vecka med ivriga motionsplaner att fylla min vecka med. Himla kul! :)

Man får lite mer "piska" på sig då man bloggar om det också - man vill ju inte att hela veckan ska vara blank precis... :)

Kram!

2011-04-05 @ 12:40:03
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Lizaloop

Nu var det ett tag sedan jag var hit, så nu har jag mycke läsning framför mig ;)

Hoppas allt är bra med dig!

2011-04-05 @ 13:44:15
URL: http://lizaloop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0