Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Äntligen påbörjad tapetsering!



Ja så här såg det alltså ut i sovrummet i lördags mitt på dagen när vi kom hem från ett bröst- och mage-pass på gymet.

Spacklet var torkat och slipat och inget hindrade oss längre från att börja tapetsera!
Vi beslutade oss för att öva lite raksträcka med den gråa tapeten vid namn "Sand" på "dörrväggen".


Det gick ju riktigt fint och när den väggen var klar tror jag bestämt att det var dax för lördagsmys med alla barnen + en kompis till stora grabben.

Medan jag skar grönsaker så gick en bestämd JR med fjärilar i magen till garaget och backade ut ..."nånting från Hell" på uppfarten och brummade för första gången för året till Statoil för att köpa reketbränsle.

"Nånting från Hell" for fram i grannskapet perfekt morrande. 
Väl på Statoil höll JR på att få nobben att få tanka då han glömt REG-skylten hemma...eller rättare sagt glömt hela bakluckan hemma på vilken REG-skylten satt.
...Fast hemma är ju synd att säga att bakluckan och REG-skylten var då den är inlämnad på lackering.

Inte visste jag att de inte sätter fart på bensinen i pumpen om de inte ser REG-skylten?
Men "hon på Statoil" visade sig vara en invigd i problematiken kring "saker från Hell" och hon emottog JRs plånbok som garanti för att betalningen skulle skötas.

Efter Tacos blev det filmkväll i soffan.



Sedan kom söndagen.
Jag var jättesugen att börja tapetsera fondväggen!
Jag kanske ser ut som jag sålt smöret och tappat pengarna på bilden men det var superkul!



Fondväggen hette EKO "Respekt" och blev mycket lugn och skön fast samtidigt lite elegant tycker vi.
När fonden satt uppe stängde vi dörren om renoveringen för denna helg.

Det var dax för mig att åka med stora grabben på badmintonträning. Under tiden slängde jag skräp från renoveringen.



När vi kom hem hjälptes hela familjen åt med att bära ner hela våren inklucive sommardäck från vinden.
Därefter grillade vi korv som vi åt på altanen!



Barnen monterade i ett nafs ihop studsmattan vilket jag trodde skulle ta timmar!
Vill man så kan man sade A och så är det nog.



Sedan hoppade de i evigheters evigheter utom lilla grabben som jag sade inte fick vara med då han hade 39,8 i temp dagen innan och fick räknas som sjuk! Basta!



När barnen hoppade bytte JR mina vinterdäck till sommardäck. Det var mycket snällt gjort för jag hade förträngt det i det längsta.

Jag planterade om mina små pelargonplantor i större krukor.

Nu är vi laddade, nu kan det få bli vår!


Kommentarer
Postat av: Mor

Så fiiin tapeten ser ut! Å allt det andra oxo.E måste krya på sej!

2011-04-11 @ 07:57:15
Postat av: Camilla

Åh, vilket stort och mysigt hus ni verkar ha köpt. Roligt med diverse rustprojekt också, om man kan ta det i lagom takt.

Jag är helt knäpp på motionerandet nu, förstår inte vad som hänt. Jag får verkligen hejda mig för att ta vilodagar emellanåt. Nu ska jag springa Vårruset i maj och så har jag anmält mig till Iformloppet i Sundbyberg i augusti. :) Jag blir så himla mycket mer sporrad att träna om jag har något mål.

Ska du springa något lopp? 4 km tycker jag låter jätteduktigt, själv har jag ju nyss kommit upp till knappa 2,5. Det gäller nog att skynda långsamt och att inte ge upp.

Kram!

2011-04-12 @ 14:51:48
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Camilla

Nu ser designen fin ut igen. :)

Kroatienvatten eller?

Har ni några planer för sommaren förresten? Vi är lite inne på att bila igen, men inte så himla långt. Tyskland eller Frankrike. Jag vill gärna till Paris igen.

2011-04-12 @ 15:26:41
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Mia

Vilken sommarfin blogg! Jag borde också förnya mig lite.

Tapetvalet blev kanon, till och med ännu snyggare när den kom upp på väggen.

Premiärtur med pärlan! Jag vet en som kommer bli avis. Blev grannarna skrämda av mullrandet? Våra grannar är vid det här laget rätt härdade och lättade att den ljudligaste verksamheten är förflyttad. Men Jr är nog lite bussigare och undviker att ställa tändningen efter tolv på natten.

Har du använt den snygga handväskan?



Kram

Mia

2011-04-12 @ 16:20:15
URL: http://lamiadevida.blogg.se/
Postat av: Charlie

Någonting från Hell, hehe...

Kanonfint i sovrummet:-)

2011-04-12 @ 22:44:51
Postat av: Anonym

Du är allt bra grymm du Borthy! Inte få hoppa studsmatta efter en hel lång vinters väntan, bara för att man har runt 40 graders feber!!! Kan bara komma från en mamma&sjuksyrra (just i detta fallet i en och samma kropp) Nädå, helt rätt gjorde du! Kan dock förstå gossens känsla när han inte fick äntra hoppparadiset för första gången i år...



Verkar som om livet leker och ni pimpar och gör fint. Härligt! Vårtider gör ju att de flesta vaknar till liv lite extra.



Ha de gott! säger vännen Soc

2011-04-14 @ 10:28:36
Postat av: Junitjej

Wow, vilken snygg tapet!!!



Varför smakar korv med bröd så mycket godare ute egentligen? Det har jag ofta frågat mig själv.

2011-04-16 @ 18:09:13
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0