Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Tankar om ungdomen.



Ännu så länge så har inte björken kommit så långt men den såg ju betydligt piffigare ut igår i solsken än i förra veckans kalla regn!

Jag ser Tussilago i dikeskanterna när jag åker med bilen men jag har ännu inte sett någon "live".
Nu är det vår!



Igår efter jobbet sov jag en stund och sedan tog jag tåget in till stan och promenerade till Kungsholmens kyrka där äldsta sonens klass och 2 gymnasieklasser hade vårkonsert.

Det var vackra 1,5 timmar som jag bara satt och njöt och lät tankarna vandra.
Jag mindes när jag själv gick i skolan, hur det var att bli vuxen och att jag nu lämnar över till en ny generation.
Att den delen av mitt liv sedan länge är över men jag har inte tänkt på det så mycket tidigare.
Jag satt och tänkte på när jag själv sjöng i kör, egentligen hela min uppväxt och fram till jag fick barnen.
Nu kan jag inte sjunga längre eller är i varje fall så otränad så jag vill inte ens tänka på det.

Nu är det nya tider i mitt liv, andra intressen har smygit sig in.
Då, när jag var ung tränade jag aldrig. Nu är det ett av mina största intressen.
Det är ju inte helt fy skam faktiskt :-)

På vägen hem hade jag några bra minuter med stora sonen på tåget.
Han är så otroligt klok och snäll den grabben!
Jo, lilla också men just nu var det stora grabben jag tänkte på.
Lilla grabben förresten är tydligen riktigt dålig nu och har börjat kräkas sade stora grabben (de är ju hos pappa den här veckan).
Stackars min lilla pojke! Hoppas han blir bra snart.

I morse vaknade jag och kände mig sjuk.
Åkte ändå till ikea för att köpa den där "mattan" man lägger klickgolv på.
Då visade det sig att alla deras golv och golvprodukter har utgått!
Fasen! Vi som planerade ha deras mörka golv på hela övervåningen!
Köpte rullgardiner till sovrummet och lampor till sängborden.

Åkte sedan till Bauhaus och köpte massa lister och den där golvmattan.
Väl hemma tittade jag på ett avsnitt av "Du är vad du äter" på Tv4 play med den här tjejen Katta!

Tog en Ipren och målade lite runt fönstret i sovrummet så att det skulle bli färdigt till sista väggens tapetsering.
Sen jag gick jag till ett nattpass på firman.

Kommentarer
Postat av: Mia

Kära vännen! Är man sjuk ska man ta det lugnt, inte åka varken till Ikea eller Bauhaus. Ta det lilla lugna nu och bli frisk.

Är sonens musikbegåvning ett arv från dig? Hade ingen aning om att du kunde sjunga också, är det något du inte kan? (förutom att ta det lugnt när du är sjuk) Du är otrolig!

Kram

Mia

2011-04-16 @ 14:34:28
URL: http://lamiadevida.blogg.se/
Postat av: Mor

Håller med "Mia" ang. att ta det lugnt om man är dålig. Det var det första jag tänkte på när Du skrev att Du tagit piller och åkt till Bauhouse. Man måste inte göra "allt" även om man vill ta rätt på tiden man har.

2011-04-17 @ 08:47:14
Postat av: Camilla

Åh, jag är ju precis klonad från dig. Sjöng i kör då jag var liten och orkade aldrig röra på mig. Nu jäklar är det fart på 41-åringen. :-D

Hoppas att ni haft en fin helg och att du kryat på dig.

Så klart att du ska sammanfatta din totala löpning i bloggen. :) Roligt att se hur duktig man är ju. :)

I dag orkade jag nästan 4 km och känner mig supernöjd. :-D

Kram kram!

2011-04-17 @ 22:00:15
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej!

Jag driver en tv-blogg som heter http://tvminnen.blogg.se

Nu efterlyser jag personer som har någon anknytning till tv:n på ett speciellt sätt som kan tänkas vara med i min tv-blogg. Har du till exempel varit publik i ett engelsk-språkigt tv-program? Äger du ett husdjur som varit med i någon tv-reklam? Var du ett av alfabetsbarnen i fem myror? Eller något annat liknande? Eller så kanske du känner någon person som har en speciell anknyning till tv:n om du inte känner att du har det? Skriv i så fall till mig om detta verkar intressant.

Trevlig dag!

Mvh

2011-04-19 @ 15:02:49
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0