Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Friskförklarad!

Jag har ju varit sjuk drygt en vecka men idag kände jag ändå att jag bara MÅSTE få komma ut och springa igen.
Helt obegripligt men det kändes bara underbart när jag väl kom ut! Jag som trodde det skulle gå tungt!

Solen brände med svetten i ansiktet.
Musiken skrek ut uppiggande sommartoner i mina hörlurar!
Jag blev inte ens andfådd och benen var allt annat än tunga!
Kände mig också glatt uppiggad av mina nya löparkläder från Craft.

Jag beslutade mig för att springa väldigt långsamt och inte ta ut mig.
Fick till ett underbart tempo.
Hade pulsklockan på och fot-GPSen kopplad till den så jag kunde se att jag sprang exakt 6,03 km på 43,12 min med runt 140 i puls konstant.
Jag hade kunnat ha sprungit mycket längre men hann inte då sönerna skulle levereras till pappa sin.

Vilket otroligt underbart väder det varit i helgen!
Jag har varit i shorts och linne hela helgen och det har kännts som om vi haft semester!
Riktig härlig semester!
Barnen har bott på studsmattan, jag kan inte begripa hur de orkade!



Mor och far kom förbi med syrran om det var på påskdagen på en fika! Vad trevligt! Så ska det vara!

Jag bakade 2 kladdkakor till tillfället men själv åt jag ingen då det är dax för det ständiga kämpandet mot sälkostymen.
Jag har inte ens så mycket som tittat åt några godsaker på hela helgen.
Jag och N har gått med i matdagboken.se och skriver in allt vi stopar i oss där.

I övrigt hängde jag stora mängder tvätt, klippte ned en del sly bakom huset uppe i backen samt fick väl en och annan meter på huset målad vit också.



Vilken tid det tar att få något som varit brunt att bli vitt!

Tråkigast av allt var att JR fick min förkylning i förrgår. Nu ligger han utslagen med feber och lider av att inte kunna njuta av den härliga våren. Vi som hoppades att han skulle slippa förkylningen!

Kommentarer
Postat av: Mia

Det är så härligt att springa, speciellt på våren. Har legat i och sprungit en massa, hoppas bara att kroppen håller (man börjar ju lite obemärkt att bli äldre!) Synd bara att jag ätit tokmycket mat, godsaker och godis och när man väl börjat är det så svårt att sluta. Matdagboken vore kanske något för mig med. Blir ju så inspirerad när du är så otroligt duktig.

Vilken härlig bild på dig till höger. Du ser så sund och lycklig ut.

Ser fram emot lördag, ska bli SÅ kul! Om ni vill sova över står gästrummet färdigt. Vi blir ett stort gäng, 13 vuxna och en hög barn har redan tackat ja! Återkommer med tid och vad var och en får ta med sig.

Hälsa JR att han ska krya på sig.

Kram

2011-04-26 @ 08:34:48
URL: http://lamiadevida.blogg.se/
Postat av: Camilla

Herregud så duktig du är! 6 km skulle jag aldrig orka jogga, inte vad jag tror i alla fall.

Det är uppiggande med såna där tekniska grejor, det är ju ungefär som RunKeeper som jag använder, men det ska även finnas något chip att lägga i mina Nike Pegasus.

Löparkläder från Craft lät fint, såna kör jag med också. :)

2011-04-26 @ 11:37:59
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Stefan Nilsson

Jag håller med Camilla. Runkeeper är utan tvekan det bästa programmet jag har på min iPhone :)

2011-05-14 @ 11:44:56
URL: http://biggest-loser.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0