Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Man borde inte äta framför datorn.


Jag har ledig dag idag.
Vaknade när JR vaknade för att gå till jobbet vid kl 6.00.

Tog med mig datorn till köket för att mysa morgon med lite blogg och en kopp kaffe.
Det värsta med att äta frukost framför datorn är att frukosten plötsligt bara är slut utan att man upplever att man ätit den.



Det är nog egentligen så att man ska äta när man ska äta och datorisera när man ska datorisera.
Annars är det nog så att man lätt överäter.
Jag bestämmer alltid innan hur mycket jag ska äta, annars skulle jag aldrig sluta tror jag.
Det finns ingen botten i mig vad det gäller smörgåsar om jag inte tänker!

Nu sitter jag här och är vrålhungrig efter 2 Lingongrova med skinka på eftersom hjärnan aldrig fattade att jag åt upp dem.
Snälla magen, signalera till huvudet att du kan sluta knorra nu!

Nu är det alltså dagliv som gäller igen efter 2 nattpass.
I går vaknade jag kl 14.00.

Jag åkte och lämnade ugnen jag haft på annons på blocket till ett äldre par i närheten och fick 1000 kr för den.
De tyckte den såg ut som ny så det var ju bra.



Jag vattnade hos Syrran och busade lite med hennes blommor, vattnade med ordentligt med växtnäring så att de ska må riktigt bra samt stoppade i "orkidéproteser" i hennes utblommade så de såg ut som de fått nytt liv under min ömma omvårdnad :-)

Jag handlade mat och hämtade lilltjejen.

Sedan lagade jag pannbiffar med Thai-chillisauce med rött fullkornsris till.

När vi var mätta åkte vi till gymmet och körde ett pass rygg.
Jättemycket folk var det där, helt annan kategori folk mot när vi brukar vara där, direkt efter jobbet.

Nu var det massor av nybörjare där, kraftigt överviktiga som bestämt sig för att ta tag i sin situation, som fick instruktioner av instruktörer.

Jag gillar att se när en människa väljer att ändra och ta tag i sitt liv.
Det är bland det svårast man kan göra men det är en så otrolig seger när människan vinner över minsta motståndets lag!

Jag tror att jag skulle vilja jobba som coach för livsstilsförändringar om jag skulle välja jobb idag.
Jag tror att jag skulle brinna hårt för att få klienter på rätt köl, peppa, piska och stötta, se människan!

Efter gymmet tog vi tag i lite vardagligt tv-tittande. Det var länge sedan men nu känns det ju som höst.
Jag körde 30 min rockring framför tvn.

Sedan försökte vi få unga damen i säng men det är rent hopplöst, hon somnar efter oss varje kväll trots att hon väcks tidigt. Är det så hemma hos er också? Att det är svårt att få ungarna i säng så här i slutet av sommarlovet.

Tänk att det blev höst 1:a augusti redan. Nu kommer hösten bli evighetslång!
Hur ska vi svenskar hantera det?

Jag tänker att man ska gå ut mycket och njuta av vädret som är nu men då förstärks bara känslan av lång höst känner jag.
Jo jag vet, vad är det för fel på hösten?
Nej det är inget fel på hösten men augusti är faktiskt en sommarmånad och var sak har sin tid!



Kommentarer
Postat av: Kraka

Tänk så olika det kan vara. Jag äter alltid vid datorn, eller har en bok eller tidning. Det gör att jag äter sakta och just hinner upptäcka att jag är mätt utan att äta för mycket. När det gäller datorn kan det till och med vara så att jag uppslukas av något och helt glömmer äta.



IKEA är härligt, jag har nästan IKEA-abstinens efter sommaren. Brukar ju vara där i snitt en gång i veckan och nu har jag inte varit på annat än ikea.se på hela sommaren.



Den kategorin du träffade på på gymmet är ju alltid där i januari (nyårslöften) och efter semestern (nystart) och brukar försvinna efter någon månad.



Nu ses vi snart igen! Ska bli trevligt, saknar dig och de andra ibland även om jag trivs jättebra i Kungälv.



Kram!



2011-08-17 @ 18:13:27
URL: http://kraka.moah.se
Postat av: maria

Jag tackar o bugar för hjälp med vattning!!!

2011-08-18 @ 10:01:20
URL: http://www.mariaskreativablogg.blogspot.com
Postat av: Yennie

Hej Borthy!

Du skulle passa bra som en livsstilscoach.

Du har ju haft minst en kund som har bytt livsstil.

Dina pep-talks och "tjat" hjälpte mig att förstå att det var dags att ta tag i mitt liv, och nu 30 kg lättare sedan vi sågs första gången mår jag bättre än någonsin.



Så livsstilscoach är nog något du ska satsa på om du byter karriär.

2011-08-19 @ 22:00:55
URL: http://yenniesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0