Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Jobbångest i full blom!



Det är ju egentligen första gången på väldigt många år jag haft 4 veckors sammanhängande sommarsemester.
Jag har haft det så otroligt lugnt och skönt och verkligen njutit av att bara vara hemma.
Även om jag aldrig kommer bli duktig på att göra ingenting hela tiden så har jag verkligen tagit det lugnt och bara fixat med småsaker jag uppskattar.

I lördags morse vaknade jag med ångest.
Semestern är slut.
Vad ska man nu längta till?
Jag kände depressionstankar.

Jag vet, det är fånigt, jag uppskattar ju verkligen mitt fina liv och vardagen så jag vet inte vad de här känslorna kom ifrån.
Sedan har känslorna kommit och gått hela helgen.
Semestern är slut.

Igår kväll när jag vattnat blommorna på altanen städade jag ihop efter normal-livet som varit där i 4 veckor.
Vi har liksom levt där, ätit, vilat myst och helt enkelt bara varit där.
Nu kommer björkfröna att inom kort invadera den i drivor och påkalla att hösten är i antågande.



Mellan jobbångestatackerna i helgen har vi hunnit ha det trevligt också!

I lördags skulle båda sönerna hämtas i Nynäshamn då den ena varit hos en kompis på Gotland några dagar och den andra varit hos en kompis på en skärgårdsö.

Det var ett par timmar från att den lillas båt kom in till den storas kom in så vi hade några timmar att bara lukta på havsluften.

Vi åt lunch på en restaurang i hamnen som hette Kroken.
JR lyckades få fågelbajs i sin mat...åh vad smaskigt!



På kvällen hemma käkade vi i den sköna kvällen på balkongen.
Mysigt att ha grabbarna hemma igen även om det bara blev över dygnet då de på söndagsmorgonen skulle till pappa för paddling medc honom.



Pyssel och åter pyssel i mystempo.
JR går och pratar med sina rosor.

Jag klipper gräset på kortaste och fullbordar projektet strikt naken trädgård utan växtlighet!
Inget ogräs - ingen stress!

Idag bar det av till jobbet.
Det gick ganska bra ändå.
Vi kom upp och iväg ordentligt men det känns deppigt att titta ut genom fönstret och veta att det är över.
Dax att strukturera upp sig igen!

Kommentarer
Postat av: Maria

Såja syster, dags att börja planera vintersemester :)



Kul att JR pratar med rosor :)



Kram!

2011-08-01 @ 11:34:57
URL: http://www.mariaskreativablogg.blogspot.com
Postat av: Kraka

Fast är det verkligen över? Det finns ju massor av tillfällen att njuta fastän man jobbar. Själv har jag inte haft en dag semester och kommer heller inte att ha på hela sommaren. Trots det njuter jag av havsluften både de dagar jag är ledig och på vägen till och från jobbet. Snart är det höst och då ses vi igen. Kram

2011-08-01 @ 19:34:13
URL: http://kraka.moah.se
Postat av: Camilla

Åh, den känslan är ju så jobbig... men sedan då man väl har stämplat in, ställt matlådan i kylen och knappat igång datorn - då brukar det kännas rätt okej ändå. Men visst är det skönt att vara ledig.

Kram!

2011-08-02 @ 09:13:18
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0