Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Tårar i ögonen....



Igår var en riktigt fantastisk dag.
Vilken Lucia jag fick! Detta år kan man inte klaga!
Nu börjar jag lite i fel ordning men på eftermiddagen hade jag äran att få närvara som reservmamma vid JRs dotters Luciatåg i skolan då pappa inte kunde komma ifrån.



De var fantastiska glada, härliga och duktiga och jag filmade nästan allt.
Efter middagen på kvällen lade jag över filmerna i min dator från telefonen och sedan visade vi pappa JR i jättestor bild på TVn.
Det var mycket uppskattat och vi gladde oss mycket.



Sedan kommer vi till nästa uppvisning!
Den stod yngsta sonen för och den inträffade för några dagar sedan, han deltog också i ett luciatåg men från det fick jag inga bilder då lokalen var för mörk.




Bilden ovan kan väl sägas representera ett alternativt luciatåg :-)

Se vad självklart och starkt yngsta sonen är i gymnastiktruppen som ensam kille bland massor av flickor.

Han har beslutat sig för att bli en bra Parcour-kille och för det krävs att man tränar gymnastik vilket han nu gör flera timmar i veckan.

Jag tycker han är så stong som i denna ålder kör ihop med bara tjejer i stort sätt.



Fina volter blev det och han har utvecklats enormt denna termin.



Nu åter till Luciadagen.

Vid 07:15 traskade jag runt i Stockholm centrum och tittade på lite julskyltning innan Klara kyrka öppnade sina portar för oss så att vi fick komma in och se äldsta sonens klass och en paralellklass Luciatåg.



Åter igen, Åh så vackert!

Ett inslag av nytänk i tåget var att blanda in några trummor vilket jag inte tyckte var....riktigt bra.
Jag vill ha det finstämt och traditionellt, nytänk är jag för gammal för.
Hur vill ni ha era traditioner?
Nytänk eller tradition?
Jag tycker att Lucia skall gå in och ut till Luciasången, max en nytänksång per tåg!


Kommentarer
Postat av: katta

gud vad mysigt!!! :') lucia och jul är så fantastiskt fint och mysigt!!! <3 Hur är det med dej annars då? Kram :)

2011-12-14 @ 21:53:03
URL: http://kattasfett.se
Postat av: Mia

Vilka fina och duktiga barn ni har! Var stolta!

2011-12-15 @ 15:47:11
URL: http://lamiadevida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0