Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Bara vardag.

Vaknade av telefonen 4 ggr på förmiddagen i dag.
Helt otroligt!
Alltså, de som ringde när jag sov efter nattjobb kunde ju inte veta att jag dagsov förutom min chef som kanske borde ha kunnat räkna ut det...

Nåväl, jag hade ju kunnat stänga av telefonen men så slug var jag inte, tänkte ju mest att JR skulle ringa och väcka mig när han var på väg hem från jobbet på em så som vi hade bestämt så vi kunde sticka och träna.



Kände mig risig när eftermiddagen kom och JR ringde och väckte mig.
Vi hade ju bestämt att vi skulle träna så jag kände mig väldigt besviken....
så jag gjorde det där supersmarta och tog en Ipren och hängde med till gymet för ett pass rygg och axlar.

Jag var dock ganska klen och min bedömning att styrketräna just denna dag var nog ganska fel.

När vi kom hem gjorde JR pannkakor till sig och dottern medan jag slog i hop vad jag anser lite för mig nyttigare mat med "man-tager-vad-man-haver-hemma" till mig.
Det blev faktiskt riktigt gott!
Jag stekte 2 stora kycklingfiléer i småbitar i rikligt med vitlök och svartpeppar. Lite salt också.

Ett gäng med champinioner och några knippen fryst broccoli åkte också i.
En hög med strimlad vitkål + en burk med matvete och lite annanasbitar åkte i.
Jag kryddade med lite mer vitlök, en sked med sambal oelek och lite soja på slutet.
Det smakade nästan som om jag beställt det från thai-restaurangen!
Nu har jag 3 fina matlådor som känns ganska nyttiga.



Så här kallt var det hemma hos oss i morse!
Nu börjar det bli lite långtråkigt det här med kyla och snö, jag längtar efter att vilja gå ut och gå igen, promenera till jobbet och så där.

Innan jag åkte till jobbet för ett nattpass nu i kväll målade jag sängbordet en 3:e och sista gång. Såg andra halvan av en film vi började se igår.

Kommentarer
Postat av: Mia

Stort GRATTIS på födelsedagen. Hoppas du får en underbar dag.

Kram

Mia

2011-02-16 @ 09:56:50
URL: http://lamiadevida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0