Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Ny hobby!



Dat har gått lite fort den senaste tiden så jag har inte hunnit skriva.
Detta skrev jag visst i lördags fm.

"Helt otroligt! MInus 23 grader när jag satte mig i bilen i morse för att åka till jobbet!

Jag brukar gilla vintern men nu känner jag verkligen att jag har tröttnat på kylan!
Jag vill njuta av naturen och promenader igen!

Veckan som har gått har varit ganska intensiv vad det gäller arbete.
Först inlädde jag med 2 nätter som avlöstes av att jag höll kurs 2 heldagar för kollegor i avancerad hjärtlungräddning på barn.
Jag var väldigt spänd inför dessa tillfällen som var debut för mig att hålla dessa uppföljningskurser. Rättare sagt har jag varit oerhört stressad inför det "

Sedan kom jag visst inte längre i lördags när jag skrev.

Efter kursdagarna jobbade jag fredag em och lördag fm.

Därefter mysledigt ensam med JR!
Vi har så jäkla mysigt de korta timmarna.

Nästan varje gång tänder vi ljus och äter biff och sitter och pratar.
Vi brukar se några filmer uppkrupna i soffan.



De senaste 2 gångerna har vi gjort ännu en sak... Det var det här jag inte ville tala om för ett tag sedan efter som det kändes lite pinsamt då vi var lite blyga....
Men nu har vi verkligen blommat ut i en ny hobby som vi tycker är jättekul!


När vi åkte förbi biltema för en tid sedan köpte vi färg, dukar och penslar.
Sen var det bara att våga!
Vi tog ett glas vin, satte på lugn musik och fick skön harmoni i kroppen och bara började måla.
Nu har vi gjort det 2 lördagar och åstadkommit 4 tavlor som vi satt på vägen ovanför soffan så länge.
JR gjorde första gången den till vä på översta bilden medan jag den gången fick till det märkliga näst till vä då.

Denna gång målade jag blommorna på bakgrunden jag fixade till härom veckan. Inte trodde jag att jag skulle kunna göra blommor men det gick ju :-)


JR gjorde en ros i ett hav av eld.


Nu är vi fast i det här!

Kommentarer
Postat av: Mor

SÅÅÅÅ fina och färgglada tavlor!VAD NI KAN!!!

Dom är ju jättefina på den vita väggen!Jag blir nästan

lite avundsjuk på att ni kommit igång. MERA...

2011-02-22 @ 14:55:51
Postat av: Mor igen

Går in minst en gång om dagen och tittar på era tavlor.Tycker att dom är SÅÅÅÅ mysiga. Om ni någon gång får ett rum med en tapet som inte är vit så tycker jag att den tavlan som JR, längst mot fönstret på översta bilden målat,ska göra sej väldigt bra mot en mörkare bakgrund.Den är SÅ FIN men liksom krymper lite mot den helvita väggen. Ni är så duktiga och det lät så mysigt när Du beskrev hur ni hade det när ni målade. Vad JAG däremot inte skulle klara,det är "det obefintliga" ljuset ni hade där ni sitter och målar. Numera måste JAG ha strålkastare med dagsljus när jag ska sätta färg på något."Gammeln" vet du.

2011-02-24 @ 19:08:28
Postat av: Camilla

Oh, vad ni är kreativa. Vad mysigt det såg ut att sitta och måla med ett glas rött på lördagskvällen.

Fint blev det dessutom. Roligt med egenmålat på väggarna.

Kram!

2011-02-26 @ 19:51:46
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Junitjej

SÅ fina tavlor!! Ni är duktiga!

2011-02-27 @ 18:57:08
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Mia

JÄTTEFINA, vad kreativa ni är!

2011-03-02 @ 16:51:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0