Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Nytillkommen renoveringsenergi!


Ja då var det söndagsmorgon och fortfarande nästan tyst i huset.
Jag sitter med storkaffekoppen och den lilla datorn och fantiserar om att börja göra om något rum här hemma.

Jag tänker på det från morgon till kväll nu så jag tror jag är redo och snart ostoppbar vad det gäller renovering!
jag har tagit det lugnt länge nu!
Jag har energi!!!
Nu vill jag skapa!

Just i nuläget tror jag att jag vill börja med sovrummet.
Det är där jag stirrar på blå rosetter på de nuvarande tapeterna och ett isärtorkat ljust klickgolv.

....Jag drömmer om ett mörkt klickgolv...
Allt som är vitt skall vara vitt naturligtvis vad det gäller målning, inte dassigt mesigt som nu.
Jag drömmer om en tung fondvägg i någon cool tapet.

Sen tillkommer allt det där andra som måste göras när man renoverar.
Vi måste byta ut de bruna dörrarna och de dåliga sovrumsfönstret och balkongdörren i sovrummet eftersom de är för ljud och temperaturgenomsläppliga.

Nya garderober skulle ju sitta fint också men då drar det i väg antar jag men nya innedörrar med handtag och det där fönsterbytet åker vi nog på.

Fasen vad kul det ska bli att sätta igång!
Nu är det insperationstankar och fantasi som gäller!



Idag rinner hela snötäcket bort. Det töar.
Fult, brunt och vatten överallt men ett snäpp närmare våren!

Igår planterade jag om massor av blommor. Det var mysigt och kändes som lite vår.
Snart får man plantera pelargoner.

Jag sydde gardiner till pojkarnas vardagsrum där nere också men hade inga ringar att hänga upp dem i.
Antar att jag strax måste till Ikea.

Igår kväll såg vi filmen "Salt" och en Bäckfilm "Levande begravd".
Tidigare på dagen såg vi "Marley and me" tror jag den hette, om en vovve. Blev inte många steg på stegräknaren igår.



Så här fint låg snön på träden i solnedgången på eftermiddagen när jag gick hem från jobbet i minus 10 grader i fredags. Nu hoppas vi det är ett minne blått till nästa år.

Kommentarer
Postat av: Mor

Som sagt: Trött bara av att läsa......MEN KUL!

2011-01-16 @ 19:03:32
Postat av: Mia

Det är härligt när man känner sig full av energi. Lill-datorn är så söt! Fick också en av tomten :)

När är det dags att plantera om pelargonierna? När ska dom klippas ner?

2011-01-17 @ 07:47:55
URL: http://lamiadevida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0