Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Oj vilen spontanutflykt!



Audi S4 2,7 biturbo blev spontant inhandlad i Emmaboda i natt!

Igår eftermiddag satt vi och slappade lite framför datorn då plötsligt JR hittade en bil som han VERKLIGEN VILLE HA till bruksbil.


Den var nedsatt till ett obegripligt lågt pris pga att en av turbosarna behövde bytas inom en inte alltför avlägsen framtid.
Nu råkar det vara totalt problemfritt mysjobb för JR som omgående ringde på annonsen.

Sagt och gjort, vi satte oss i lill-Audin och körde ned till Emmaboda.
Innan midnatt var bilen JRs och vi satte oss ånyo i bilarna och körde hemåt.



I kalmar hittade vi en nattöppen Mc Donalds och vid 2-tiden på natten langade vi över nya Audisens fina vinterdäck som vi fick med från bakluckan till lill-Audins baklucka  och bredde ut sovsäckar och kuddar i bakluckan på den nya.
Där sov vi sedan i 3 timmar på en parkering med regnet smattrande på biltaket.
Mysigt och galet.



Sedan åkte vi de sista 40 milen hem igen vid kl 5 på morgonen.

När vi kom hem var vi galet trötta och sov ytterligare några timmar.
På eftermiddagen bestämde jag mig sedan att verkligen städa undervåningen till dess pojkarna skall komma hem.
Det blev en riktigt djupgående sådan.
En vägg (vitmålade är de på undervåningen) var i dåligt skick, det fanns lite sträck på den som jag tänkte bättringsmåla lite diskret då jag inte fick bort sträcken.
Det hela slutade med att jag rollade hela väggen då det visade sig vara ordentligt dåligt status på väggen jag bara skulle bättra.



Så kan det gå när man bara skall städningsmåla lite.
JR har putsat och putsat på den nya bilen och även börjat fundera på att han kanske måste sälja av sin gräddvita fina Audi S2 som numer bara står och ser vacker ut, den fyller liksom inget behov längre vare sig som bruksbil eller busbil.
Tanken får mogna.



Jag däremot vet att jag måste börja tänka på ny bil till mig. Det måste bli en Audi om JR skall agera mekaniker.
Jag äger ju en liten A3 som JR haft till vardags tidigare men den är på tok för sportig och sänkt för att den skall passa min körteknik.
Jag vill gärna att en bil skall kunna galoppera lättvindigt och mjukt över farthinder så som min ögonsten Saaben gör.
Den fina arbetshästen börjar dock bli lite opålitlig och gammal så jag måste nog börja tänka på att byta upp mig jag också.
För mig är det inte vilktig att det är tuff o stark motor men jag vill att den skall vara trygg och fungera, gärna inte gått så långt att man behöver vara orolig.
Ja vi får se hur vi gör. Vi ska börja pimpa till de bilarna som skall säljas snart med start med lill-Audin som vi hoppas få iväg under sommaren.


Nedan: Annonsen på bilen vi köpte.





Kommentarer
Postat av: Charlie

Nu börjar ni nästan bli lika spontana som mig var det gäller bilköp :-)

Fan va fin den är, ser ut som en riktig pärla!

/C

2011-07-05 @ 08:29:06
URL: http://www.incognitoracing.se
Postat av: Mia

Påfyllning av bilparken! Tjusig värre :) Nu är väll Jr toklycklig.

Ang ikea, hur mycket jag än skulle vilja denna vecka går det ej, tunga dagar på jobbet innan semestern :(

Du har svar från C på min blogg ang bäst låt med Lillasyster

Kraaam

2011-07-05 @ 15:38:32
URL: http://lamiadevida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0