Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Träffad av blixten för andra gången i mitt liv!



Vår första ros i vår nysatta rabatt har slagit ut! Fin va mot den svarta husgrunden!

Gårdagens happening var väl att vi blev träffade av blixten.
Igår igen!
Första gången det hände mig har jag skrivit om här tidigare, när jag hade en kopp på diskbänken med en sked i och blixten slog ned i skeden, jag stod en meter i från.

Igår kom vi åkande på motorvägen från Tyresö kl 17.30. Vi såg hur regnet hängde i luften och de mörka molnen stod i stark kontrast till solskenet på den andra delaen av himlen.
Vi hörde lite muller och såg några avlägsna blixtar.

Sedan sade det bara BOOOM utan blixt!
Det kändes som en bomb utan förvarning rakt ned i bilens vänstra sida. Vi såg som en orange fotboll som kom farande ned från himlen mot vänster framskärm.

Bilen studsate bakåt under ett kort ögonblick och JR som körde och höll i ratten fick ont i sin tumme och i bröstkorgen. Pulsen var dock ok så vi bestämde oss för att vi mådde bra men var chockade.
Det kändes verkligen märkligt.
Tack gode Gud för bilen!

JRs mamma var med i bilen. Vi var på väg till sjukhuset för att besöka JRs pappa som fått en formsvacka.


Tidigare under min lediga tisdag gick jag runt flera timmar i Farsta centrum och tittade i affärer. Så lugnt och skönt.
Jag köpte klänningen ovan på Indiska och lite smycken.

Innan jag åkte hem handlade jag lite mat till JRs mamma som behövde lite hjälp med det just nu.

När jag kom hem stack jag ut och sprang ett varv runt sjön.

Jag är helt slut i kroppen efter den senaste tidens träning men nu jäklar känner jag resultat i kroppen och jag närmar mig min målvikt!
Nu jäklar ska det gå vägen!


När vi kom hem från sjukhus och åska så myste vi i soffan med jordgubbar med mjölk och en film.
Vad sent det blir innan man kommer i säng nu när man har pre-semester!

I dag på fm tog jag sovmorgon och åkte sedan ut på lite ärenden och lite mer shopping innan det var dax för kvällspass på firman.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Men gud vilken tur att ni satt i bilen! Jag trodde att bilen var det säkraste stället då det åskade, men tydligen inte helt säkert. Jag gillar åska, men inte då det ligger rätt ovanför.

Vilken superfin klänning och det syns verkligen att du blivit smal! Inte för att du var direkt osmal förut, men men. Själv kämpar jag för att gå upp ett par kilo, men det är svårt.

Och jo - nu är motionsrutan tillbaka, ovanför "Personer på besök just nu".

Kram!

2011-06-22 @ 22:22:20
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Anonym

Tycker det är ruggigt med blixt och dunder. Hu va läskigt men man sitter iaf säkert i en bil. Du tycks ”dra åt dig energi”, 2 ggr! Men hur kunde blixten slå ner i diskbänken?

Snygg klänning! Farligt va klädshoppingen ökar när vikten minskar ;) Du var jättesnygg i den.

Kram

2011-06-22 @ 22:46:25
Postat av: Kraka

Jag har också suttit i bilen och fått ett åsknedslag. Det är rätt obehagligt, men gummihjulen gör det i och för sig ofarligt. Men kör man fort så kan det ju hända andra saker när bilen skakar och hoppar. Jag stod still vid rödljus i Enskede när det hände. Skönt att ni klarade er oskadda.

2011-06-23 @ 12:41:39
URL: http://kraka.moah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0