Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Lite snuvad på våren...


Lite snuvad på våren känner jag mig allt.
Glädjer mig ändå åt att tv4-nyheterna ändå säger att det temperaturmässigt är vår i vår del av Sverige nu.
Glädjer mig åt att se mina små planteringar i ljuvaste sköna späda grönska.
Ovan ses mina små tomatplantor.


Jag var ledig i förrgår och bestämde mig för att bara ha 2 måsten.
Det första jag skulle göra och genomförde var att slipa de spacklade nygipsade väggarna i vårt sovrum och sedan spackla på ett lager igen.
Det tog fram till 14-tiden.

Vår väg skottades riktigt ordentligt av en aggresiv traktor denna dag vilket ledde till att vägen med en vägbrunn följde med utanför vårt hus. För att ingen skulle ramla ned i det stora hålet och brunnen utan lock så stälde traktorn av sin skopa utanför vårt hus.
Undrar när det här kommer att lagas?

Mitt andra måste var att springa den dagen.
Det räcker alldeles utmärkt för mig att springa 3 km åt gången i nuläget och jag gör det på runt 17 minuter.
I och med nästa månad, månad 4 skall jag springa 4 km varje gång.




På kvällen målade jag över den jättekladdiga gröna tavlan med svart och en röd orkidé. Jag såg det mest som övning.



Igår kväll efter jobbet sprang jag en till 3 km på bandet på 16:50 min. Därefter började jag måla en ny grå tavla med vit/svart/silver orkidér.
Den är dock inte alls klar än, skall bli mer blommor på den!


Kommentarer
Postat av: Mor

Jobba på bara, men Du måste snart sära på tomatplantorna. Dom jag har sått här hemma (5 st) blir ca 2m höga och grenar ut sej lika mycket. Bara så att Du är beredd.Dock vet jag ej vad för slags tomater Du kommer att få.

Tavlorna är fortfarande fina men jag skrev ju att Dö-skallen skulle upp på ytterdörren: "Här vaktar jag"

Mormor har fått brevet (ringde i eftermiddags) med bilder på killarna och golfbagarna och TACK från dom. Fick iväg ett brev på 6 sidor med bl.a. bilder på erat hus,på J och D samt från M:s Kinaresa och på mina senaste kuddar.

2011-03-18 @ 18:29:41
Postat av: Dotra din

Men guud va duktig du börjar bli! Man kanske ska önska sig en tavla i födelsedagspresent, puss

2011-03-19 @ 04:38:55
Postat av: Camilla

Vi som har problem att hitta tavla till vardagsrummet, kanske också skulle testa att måla egna. :)

Det ser så mysigt och lätt ut hos er, men jag vet sedan tidigare att det är supersvårt.

Skönt att du kommit igång med joggingen! Du kanske skulle anmäla dig till något lopp i sommar?

Kram kram!

2011-03-19 @ 16:47:39
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0