Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Våren är på gång!


Jag vaknade alldeles för tidigt, före 13.00 idag av telefonen och kunde inte somna om.
Gick upp och kände att nu är det vår!

Plus 4 grader och lite sol.
Jag gick för första gången för året ut på altanen på baksidan. Hackade bort och skottade halva altanen fri från 30 cm kompakt snö/is.
Slet på i nästan en halvtimme. Stälde sedan fram bordet och täckte av lite saker som stått i vintersömn.

Nästa helg om solen skiner ska vi banne mig dricka en kopp kaffe på altanen!



Jag monterade också på det stora gigantiska låset som är tyngre än hela cyckeln på cyckeln.
Sedan tog jag PREMIÄRTUREN!

Det var först lite läskigt och jag var lite vinglig då det var väldigt smala däck och väldigt mycket grus på vägarna.

Sedan blev jag lite mer säker och kunde "susa fram" i riktigt trevligt tempo.
Jag tog bara en liten premiärtur ju på 20 minuter och hann inte ens få ont i baken.

Lite kändes det allt i låren och baksidan av benen, kanske kan man räkna det som lite smygmotion att hojja till och från jobbet även om det inte kan räknas som någon gigantisk bedrift direkt.

Alla är vi ju barn i början och jag är det vad det gäller att cyckla!
Nu är jag redo att åka cyckel lite då och då till jobbet.
Fin hjälm och fin cyckel men det är fortfarande en ganska osäker dam som sitter på den.

Nu ska jag gå och måla över gårdagens fula tavla och hoppas på bättre målartur vid nästa målartillfälle.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Här är det vårkänslor varje dag nu. Så härligt!

Har faktiskt varit och stakat mig runt 9 km på skidor innan jobbet, men det var nog säsongens sista i spåret närmast mig. Åker man 3 mil till Högbo går det nog att åka någon gång till.

Tänk om du blir lika "manisk" som jag med cyklingen, det är superkul. Längtar tills jag kan plocka fram min cykel också.

Kram !

2011-03-15 @ 12:53:39
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Mia

Ska man tro vädervetarna blir det tyvärr ett bakslag idag. SNÖ!!! ….så onödigt!

När jag såg din altanbild kom jag att tänka på en mysig grillkväll i somras :) Längtar nu ännu mer till härliga sommarkvällar.

Kram

Mia

2011-03-18 @ 08:25:05
URL: http://lamiadevida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0