Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Vårens första blomma på vår tomt!

Måndagen...Minns inte vad jag gjorde? Sov ju efter nattjobb.

Tisdagen var ledig dag.
Och trött dag!

När jag lämnat barnen städade jag lite på tomten, samlade ihop en hög med gamla brädor från det vi rev ut sovrummet.
Lastade in dem i bilen.
Sopade vår trottoar så att det blev lite mer vår utanför vårt hus.
Hittade årets första blomma på tomten.



Sedan prepiärcyklade jag till Farsta centrum där jag tittade runt en sväng i affärerna innan jag cyklade hem igen.
Det blev en cykeltur på drygt 2 mil vilket var ganska jobbigt för en ovan cyklist som mig.
Inte så jobbigt för flås och ben men för armbågarna och axlarna.

När jag kom hem kände jag mig lite vissen och sov någon timme.

Piggare igen på onsdagen och var ganska alert på jobbet.
Därefter direkt till sopstationen för att slänga skräpet jag fyllt upp bilen med dagen innan.
Direkt därifrån till närcentrumet för att köpa fotbollskor och lite annat till yngsta grabben.

När det var klart åkte jag raka vägen till Willys och storhandlade.
2000 kr fattigare kl 19.30 anlände jag slutligen till hemadressen ganska utpumpad.
Packade upp maten och fick middag av JR.

Halvdöd i soffan såg vi sedan första halvan av en film "Blood in, blood out".

Somnde som en baby vid 23-tiden för att studsa upp till dagens förmiddagspass på firman.

Oj vad spännande vardagen känns ibland... men det är synd att klaga, jag tycker faktiskt att min vardag är riktigt angenäm i det stora hela!


Kommentarer
Postat av: Mor

Om ni vetat hur förkylda eller influensaktiga vi varit denna vecka så hade ni säkert frågat om vi skrivit vårt testamente ordentligt. FNISS! Fy faaan vad vi har hostat upp dessa dagar. Ni skulle bli avundsjuka om jag fotat eländet.

Apropå fotat, sa har jag skickat efter en kamera med en inbyggd projektor i.Det ska bli intressant att testa.Det blev alltså inte en likadan kamera som Du har, som jag tänkte från början.

Host, host och fräs och spott!

2011-03-24 @ 20:10:26
Postat av: Mia

Härliga vårtecken! Det verkar som om vi har mer snö kvar än vad ni har. Tok längtar till allt är borta och man kan fixa på tomten. Ska bli så kul att se er på söndag.

2011-03-25 @ 08:22:34
URL: http://lamiadevida.blogg.se/
Postat av: Camilla

Fnissar åt din mammas kommentar... :)

Men wow, 2 mil på cykel är ju jobbigt. Jag längtar efter att få sätta igång att cykla till jobbet jag också, men än måste det bli lite varmare ute. Jag har 1,5 mil enkel sträcka till jobbet, så de dagar jag cyklar blir det 3 mil. Vissa dagar låter jag cykeln stå och liftar med maken hem ena sträckan o s v.

Det är verkligen jätteskön motion! Jag vill ha ny cykel och ska börja kika lite efter sån.

Kram och trevlig helg!

Första vårblomman är verkligen lycka! :-D

2011-03-25 @ 09:43:16
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0