Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Marsvins-släpp!

Så mycket snack om ko-släpp men då har man inte sett ett par lyckliga marsvinsflickor när de får komma ut på årets första grönbete!
De är minst lika glada :-) !

(Det är alltid lika svårt att se fram och bak på dem när man ska fotografera dem...)



A har varit en mycket duktig son i helgen. Han börjar bli stor och stilig!

I söndags efter jobbet hjälpte han mig att gräva stora gropar till att plantera rosor i den nakna rabatten jag bloggat här tidigare.
Resulatatet ser ni nedan.


Jag köpte en sort som hette Nina Weibull. Hoppas den blir fin.
Att det blev just den sorten var att det var bara den sorten som fanns på Plantagen i Farsta.
Hade helst önskat köpa några röda klätterrosor också men det fanns inte så det blev några Klematis också.
Hoppas hoppas att det blir något av detta nu.



Efter rosplanteringen grillade A åt hela familjen och det blev väldigt bra.
Som sagt, en stor duktig son.



Jag har jobbat hela helgen och JR har fortsatt att vara sjuk och klen.
Han tog i sitt hårdaste och åkte med mig i bilen och köpte rosorna men han fick sitta kvar i bilen och vila när jag köpte dem.
När vi kom hem ramlade han ihop och somnade.
I dag är jag ledig. Jag har börjat operation uppstädning här igen men det känns som ett stort projekt...
JR har gått till jobbet idag.
Hoppas innerligt att det ska funka. Det kom ett sms i förmiddags att han var yr.
Vill att han ska bli frisk igen.

Kommentarer
Postat av: Mia

Bra jobbat med rabatten, ser ut att bli kanon. Själv har jag många timmars jobb kvar innan mitt trädgårdslandsprojekt är klart.

Oj vad hjälpsam A är! Tror du han kunde lära upp R också?

IKEA!!! Skulle vara jätte roligt, när?

Kram

Mia

2011-05-09 @ 15:09:27
URL: http://lamiadevida.blogg.se/
Postat av: Camilla

Vilka fina flickor (jag ser fram och bak!) och vilken duktig son du har, som rycker in då din sambo inte är pigg. Hoppas inte det är något allvarligt med honom. Själv har jag fått hopp om livet igen, då jag fått positiva besked om mina prover. :) Jag har läst alldeles för mycket tok på nätet och trott det värsta.

Kramar till er!

2011-05-09 @ 21:59:07
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Mor och Far

Vi vill oxo att JR blir bra SNART, NU!!!

2011-05-09 @ 22:01:19
Postat av: Mor och Far / Mormor o Morfar.

A. börjar verkligen se vuxen ut! Hoppas att A. och E. vill komma ner och spela golf igen och så har vi ju den där trädgården igen.....FNISS!

JR mår väl bättre nu????

2011-05-10 @ 21:39:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0