Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Gör om och gör rätt....




Man vet ju egentligen hur man ska göra men man vill ju inte inse....
att ingenting är enkelt och går att göra snabbt lätt och fuskigt.



Jag började ju i stark tilltro och förhoppning om att det skulle gå att spackla på den gula tapeten...men det gick ganska snabbt tills jag insåg att det bara var att ge upp.

Den gula fula tapeten började locka sig och våga sig från underlaget när det blöta spacklet kom på den...

Bara att krypa till korset och börja det mödosamma arbetet att skrapa ned den.
Den släppte ganska fint när jag sprutade vatten på den och turligt nog satt den undre tapeten kvar fast som berget. Hela väggen torkade raskt fint under kvällen.



Åh vad stökigt det blir när man renoverar det allra minsta!
Det kändes ändå bra efteråt när jag slitit bort allt och hade en helt ny mer stabil grund att börja bygga på än den halvslappa gula tapeten.

Likadant blev det med dörrarna...De blev inte heller bra så jag åkte till färgaffären och köpte nu grundfärg, nya skummgummirollers och sedan högblank lackfärg till dem...det funkar inte med något halvmatt på snickerier.

Det finns inga genvägar...bara hårt arbete och noggrannhet om man ska renovera...om man som jag är lite känslig för hur resultatet ska bli.
Synd bara att man inte är född skicklig hantverkare utan måste lära sig allt på vägen och av sina misstag.




Efter varje dag jag renoverat något försöker jag städa upp ordentligt i det drabbade rummet för att det skall kännas lättare att börja nästa dag.



Utöver all renovering och normal hemmastädning samt heltidsjobb med extrapass måste jag försöka ta tag i mig själv igen.
Jag måste äta bättre och motionera för att orka!

Så igår masade jag mig ut och sprang.
Tog det lite lugnt och mjukt och visste inte hur jag skulle börja så jag sprang 4 km och det var bara underbart härligt efter lite astmamedicinering.

Till lunch åt jag inte de goda pannkakorna som väntade på mig i en matlåda i kylen utan jag åt gröt med banan och en proteindrink! Kändes bra.

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Lycka till med all renovering!

Läs vilken elak kommentar jag fick i mitt inlägg om Mc Donalds. Att hon inte kunde låta bli att skriva!

2011-11-02 @ 22:26:30
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Mia

Oj vad du jobbar! Kommer att bli kalasbra. Nu blev jag inspirerad att starta ett LITET projekt.

Kram

2011-11-03 @ 14:16:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0