Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Kämpat på i glädje med våra respektive projekt!


 

Fort gick den den här veckan men speciellt helgen.
Vår barnfria.

I fredags blev det jobbarkläder på så att vi till och med missade postkodsmiljonären!

Vi var så taggade på våra projekt att vi struntade i favoritprogrammet!
Biff åt vi dock sedvanligt men vi pallade inte ens tänka tanket att ta ett glas vin till, då hade vi nog somnat stående.

Jag skrapade det sista av tapeter från väggarna för att vara i fas som jag bestämt till lördagsmorgonen.



På sena fredagskvällen tittade vi på film efter att vi avbrutit arbetet och kört D till hennes mamma efter D´s klassfest.

Vi tittade på Forest Gump till mitt i natten då den ju är lååång men söt.

På lördagsmorgonen började operation måla-tak-helvetet för mig.

Jag hade svårt att komma igång men efter att JR visat mig till rätta med målarfogstuben på det brantaste stället i trapphuset som jag ångestade över kom jag igång.

(Vi lade en fog runt om hela taket vilket blev snyggare än att se skugglisten som den var ämnad då gammal färg kilat in sig på ett fult sätt från föregående ägares halvdana renovering på nitti-talet. Det till vänster på bilden ovan är ogjort och det till höger på bilden är gjort.)

Efter att han tagit det brantaste kunde jag göra resten själv men det tog sin goda tid.

Måla taket...hur svårt kan det vara?
Jag slet och jag slet och jag målade med rikliga mängder färg och ordentligt bra blev det och jag spilde förvånansvärt lite färg...
under målningen i varje fall...

Jag slog ut en 3-liters grundfärg rakt ut på  golvet när jag vid ett tillfälle dammsög. Då höll jag på att ge upp!

Det gör annars ont i armar och axlar att måla tak.
Sedan kom jag på och lärde mig måla med lång-skaft! ´
Då gick det mycket lättare men det tog ändå halva söndagen att bli helt klar med den uppgiften.
Snyggt och vitt blev det faktiskt!






Även lördagen var lite trög för JR i garaget då han oroade sig för att få in smuts i motorn eftersom han var tvungen att öppna ställen jag inte begriper mig på och motorn till sitt yttre var ganska skitig.



Tänk så fint män kan mötas över en motor!

Framemot sena kvällen blev det pizza för oss...eller om jag blandar ihop fredagen och lördagen...när åt vi biff?

Hur som helst såg vi film även denna kväll.
Den underbara och låååånga "Titanic".

(Många bra gamla filmer har det blivit den senaste tiden. I torsdags visade de "Slumdog milionar". Den såg vi då också så det har blivit sena kvällar med film trots renovering av motor och hus hela veckan.)

 

Utan foder...                                 Med foder!

Ja, efter att taket var klart på söndagen så gav jag mig på att fixa klart den här förbaskade dörren som har stått ofärdig utan foder och sådant sedan vi hastigt för värmens skull satte in den förra våren.

Först klöv jag en list och lade runt om på karmen som en distans så att den skulle komma ut i samma nivå som övriga väggen + att jag "ställde in" dörren jämt och fint i sin karm.

Jag och sticksåg och sådan där såg man sågar vinklar med börjar bli vänner nu.
Jag kan hantera dem helt själv!

En av JRs kompisar (B) tittade upp från garaget till mig i hallprojektet och han såg faktiskt lite förvånad och imponerad ut att jag höll på med det här själv.
Då blir man lite stolt! Jag kan!

Efter att distanserna kommit på plats kom mandomsprovet med snedsågningen för att hörnen skulle passa på fodret.
Det blev i mina ögon helt perfekt!
En liten millimeterstor glipa på bägge sidor som efter lite spackel och färg kommer bli perfekt!
Jag är stolt även över denna insats från mig! 
(Jag ska måla hela dörrkarmen jag byggt, det blir nästa veckas första projekt.
Jag spikar inte lika snyggt som jag sågar så färg och spackel kan vara på sin plats!) 

  

På söndagskvällen var vi bögge förvånade över var helgen hade tagit vägen.
Vi köpte Thai och efter en dusch var det bara för mig att åka till firman för nattpass.




JR lämade jag kvar i garaget hemma...och så vitt jag vet...sitter han kvar under sin motor och luktar på oljorna!



Åh vad stökigt han har det i sitt projekt :-)
Han lider av att det är stökigt i garaget just nu men det går inte att göra något åt i nuläget.

Jag däremot, jag städar varje dag efter mina projekt i hallen och åker ofta iväg med skräp som blir då det hjälper mig med motivationen.
Blir det för skräpigt och stökigt vill jag inte! Orkar inte!

Nu börjar jag varje hemmajobbarstund med rent och fint!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Men hjälp! Jag blev helt rädd då jag såg hur J stod och balanserade på en stege där ovanför trappan. Tur att han inte ramlade. Så fint det blir! Duktigt av dig att åka iväg till tippen hela tiden också, så att det inte blir stora högar kvar i huset. Man känner sig så himla nöjd då man kör ut därifrån ju. :)

Svar till Borthy: Bron är en skiiiitbra dansk/svensk thriller. Kolla vetja!

Hi hi... vi hade bra fart på promenaden tyckte jag. :)

Kram!



2011-11-14 @ 08:28:33
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Syster

Har frächat upp bloggen lite..

2011-11-14 @ 16:56:29
URL: http://www.marialivet.blogspot.com/
Postat av: Mia

Du är så himla duktig! Lite fog kan verkligen göra stor skillnad, mycket snyggt. Ja allt var snyggt, taket och det perfekta fodret. Proffsigt!

Jag har fortfarande inte sett Titanic!!! Kommer att gråta hejdlöst om jag ser den är jag rädd. Slumdog milionar, är den baserad på boken ”Vem vill bli miljardär”?

Lycka till med golvvalet!

Kram

2011-11-15 @ 11:31:44
URL: http://lamiadevida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0