Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Borthys bak doftar gott även i år!




Ja igår var det alltså dax för det årliga Saffransbaket!

Det brukar ju bara vara JR det bakas till i min familj då jag i möjligaste mån försöker låta bli att ha godsaker och kaffebröd hemma till oss andra av hälsoskäl.

Jag vill inte bidra till ev framtida övervikt hos barnen om jag kan låta bli och naturligtvis inte till undervikt hos JR...därför bakar jag till honom!

Som sagt...själv får jag bara njuta av dofterna från hembakt, allt annat vore katastrof.



I år tänkte jag att jag skulle göra saffransbrödet så som man gör kanelbullar fast med socker och vaniljsocker och smör i i stället för släta sedvanliga snurror.



 Lussekatter brukar bli liggande kvar i frysen efter jul...och så frestande är de inte att ta fram i februari.
Tror faktiskt att det är mer åtgång på "vanliga" saffransbullar i min familj.
De blev drygt 100 stycken men tyvärr inte glutenfria så det blir bara till barnen.



JR fick 2 glutenfria hjärtformade mjuka pepparkakor som plåster på såren.

Just nu är det väldigt tomt och konstigt hemma då JR jobbar natt.

Det brukar ju vara jag som dagsover och jobbar natt men nu är det jag som smyger runt så att han inte skall vakna.

Igår var jag ledig och för att inte vara hemma och föra oväsen så åkte jag direkt till Willys på morgonen efter att jag lämnat barnen i skolorna.
Storhandlade och åkte sedan hem och packade in varorna.
Därefter åkte jag ut på julklapps-shopping. Jag kom faktiskt igång ordentligt vilket känns skönt.

Idag är det jobb på firman och jag är väldigt trött.
...men det är väl naturligt i slutet av november att krafterna och motivationen tryter.




Kommentarer
Postat av: Mor

Vad gott det doftar och vad duktig Du är!

2011-11-30 @ 21:40:03
Postat av: Mia

Mmmm det där ser gott ut. Jag har skrivit en lista till fredag! Utan en sån kan det ju gå hur som helst och det behövs lite fokusering på det rätta så här i jultider. Kanske kan vi bocka av någon julklapp om vi inte kommer in på för många sidospår ;)

Ha en härlig dag!

2011-12-01 @ 08:57:19
URL: http://lamiadevida.blogg.se/
Postat av: Camilla

Åh, snajdigt att göra vanliga bullar i stället för lussebullar. Kanske ska testas i helgen om jag får energi och ork.

2011-12-03 @ 00:01:17
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Syrran

ÅÅ det doftar ända hit :))) Kram.

2011-12-03 @ 11:36:34
URL: http://www.marialivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0