Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Vad fasen...jag behöver projekt!!!!



Jag behöver projekt att pyssla med!
Annars blir jag tokig!

Jag behöver liksom skapa! Se hur saker växer fram...

Jag satt på dass...såg dessa bruna dörrar med grå plasthandtag framför mig...

Egentligen skulle jag städa...men jag hade ingen ork till det!

I stället tog jag beslutet att börja renovera hallen!

Inte i någon lyxig form utan så långt man kommer med hårt arbete och färg och tapeter...och dörrhandtag mm mm ..och kanske ett nytt golv på sikt...

Jag bestämde mig för att bara tillåta mig att arbeta med en vägg i taget.

Det kommer bli mest jag som fixar med det här nu, JAG som har det som projekt då JR redan har mkt att stå i både med sitt jobb och med bilarna i garaget.
MITT projekt!
...Ibland behöver jag dock lite stöttning, som t ex har han lovat att vara med och välja färger samt att hjälpa till med bredspackling och att tapetsera den sjukt höga svåra väggen i trapphuset när vi kommer så långt.




Sagt och gjort...jag slet bort toadörren, slet ned allt löst gult på tapeten som jag kom åt i första vändan...
Började måla!

Första dagen målade jag lite i taket, skåpsluckor, dörrar mm i över 6 timmar.



Vit i ansiktet? Moi?



De bruna dörrarna blir sakta vita...



Det finns en skugglist i taket som våra föregångare hade kladdat målarfärg inunder och lite fult sådär...
Egentligen är ju en skugglist en skugglist men nu åkte en fog in i den skåran och hålrummet försvann.
Plötsligt såg det tätt och bra ut!



Man kan se att han inte gjort sista halvmetern mot väggen där....Vad sägs om skillnaden?
I veckan som var började vi smida planer...
Det blir någon neutral tapet i hela hallen men en fond/fototapet på stora väggen i trapphuset hela vägen ned :-)
He he....nu blir det kul!
...Fast stökigt hemma ett bra tag.

Kommentarer
Postat av: Mor

VAD NI ÄR DUKTIGA!Det var mycket att titta på!KUL!

2011-10-30 @ 07:44:42
Postat av: Camilla

Jag blir ändå lite avundsjuk på ert stora hus med massor av möjligheter... Tänk att alltid ha något rum att sätta igång att fixa med. Vi har ju bara en 3:a och maken målare tycker redan att vi är långt över kvoten för hur ofta som är normalt att rusta. ;)

Japp, bonusmormor ska jag bli i årsskiftet... Visst låter det gammalt! Louise har precis fyllt 20 år, så det är hon som är tidig av sig. Det är ett mycket planerat och efterlängtat barn för dem och hon håller på att längta ihjäl sig. En flicka blir det.

Kram till dig och fixa på nu. Ni är så snygga i era blåställ. Ärligt!

2011-10-30 @ 09:23:37
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Junitjej

Så fint det kommer att bli!

2011-10-30 @ 17:35:19
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Mia

Vilket projekt du startat! Dörrarna kommer att göra stor skillnad bara dom. Det kommer att bli super! Tisdag funkar inte denna vecka, annan dag ?

Kram

2011-10-30 @ 20:56:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0