Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

En innehållsrik eftermiddag och kväll.

 

Kollegan tillika väninnan M skulle videofilmas för att få sitt certifikat för att bli Bodypumpinstruktör i eftermiddag kl 16.30.
Detta gjorde att vi infann oss på gymmet för att ställa upp som elever.

Hon var grymt duktig och jag kör gärna det här med henne i framtiden någon gång i veckan.

 

JR fick svår pump i hela kroppen av övningarna medan jag nog hade lite för klena vikter únder passet på vissa muskelgrupper.
Inte så lätt att veta vilka vikter man ska ha... jag får snacka med M inför framtida pass.




När vi kom hem var det middagslagning i hundratjugo då vi hade mkt kort om tid inför resten av kvällen.

Nu syrran..här kommer receptet!

Ta en fläskytterfilé och strimla den.
Strimla ett fjärdedels vitkålshuvud.
Stek fläsket ordentligt i en typ wokpanna till det är klart. (I början ser det liksom bara ut som om det koks men det går över sen, stek på bara så försvinner "kokvätskan")
Strö över  salt och grovmalen svartpeppar.
Lägg i vitkålen och stek den mjuk också.
En skvätt soja och en skvätt sweetchillisås.
4 pressade vitlöksklyftor.
Någon dl vatten så det blir lite sky till det hela.
Några nävar cashewnötter i.

Blir ganska gott faktiskt för att vara så enkelt!



Tokmek tog vid då det visade sig att Någonting from Hell skulle vädras under kvällen. Det kom lite plötsligt på...




Allt gick bra att få allt på plats men höger baks drivknut gick i burnisen så det blev en stillsam sortir.
Nu sitter jag här i soffan och kollar repriserna på Filip och Fredrik ...eller om det är Eric och Mackan...har lite svårt att skilja på dem.



Kommentarer
Postat av: Maria

Mumma kardemumma, den maträtten gör jag gärna!!

Tack för receptet!



Ha en skön helg!

2011-09-10 @ 11:47:04
URL: http://mariaskreativablogg.blogspot.com
Postat av: Camilla

Mmm gott! :)

Ska testas.

Bodypump är galet kul. Jag tror att det är ungefär lika som det på vårt jobbgym kallar "core & muscle" med skivstång.

Kram!

2011-09-10 @ 20:20:51
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Mia

Bodypump är en rolig träningsform. Tycker om när styrketräningen är uppstyrd av en ledare så jag inte kan ”tröttna” efter en kvart och smita iväg ;) Tråkigt det där med bilen, hoppas att det inte är allt för jobbigt och kostsamt att fixa.

Kram

2011-09-11 @ 10:49:49
URL: http://lamiadevida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0