Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Nu har jag bloggat dåligt!



Jag får bättra mig!

Helgen har mest bestått av jobb. JR och jag var dock ensamma hemma denna helg så vi har ätit lite biff och tittat på film så där som vi brukar, mysigt!

Under fredagsnatten var vi ute och kontrollerade att stockholmstrafiken flöt på ordentligt..och det gjorde den.
Vi var ganska många som hade koll på att det flöt på.
Vi kom väl hem vid efter 4 på natten och då var det ju bara att sova så att man kom upp till jobbet nästa dag.



När jag spenderade tid på firman var JR duktig och gjorde lite hemmapyssel var av en av aktiviteterna var att spola ur soptunnan.
Där i hittade han denna korsspindel!

Jag googlade på korsspindlar och kan bara konstatera att det är riktig sådan! De kan leva i 15 år (om de inte träffar på JR i en soptunna då blir det kortare..) och damerna äter upp sina män efter parningen!
Nej...de är inte giftiga för människan!
(Lite giftig var den dock för JR som fick svåra traumatiska men efter mötet med den.)



Sist men inte minst...
Vi hade äran att få  möta små kattungar i fredags! När vi lämnade D hos hennes mamma fick vi gosa med dessa små underverk!
Jag och JR ser lite löjligt glada ut men bilden var tvungen att bli bloggad då kattungarna var helt ljuvliga!

Igår måndag, efter jobbet tog den riktiga vardagen vid.
Det var hämtningar och lämningar på träningar hit och dit och sedan drog hela familjen iväg på gruppterapi-storhandling på Willys!

Försökte lära barnen hur man jämför priser och att man kan planera för åtminstione en vecka vad man ska äta till middag och matlådor för att komma billigast och godast undan! Att det är bra att ha ett förråd av basvaror och inte att förglömma att kolla datum på varor!

JR tycker att riktigt stora storhandlingar är lite stressande medan jag tycker att det är avkopplande att få hem allting, då känner jag mig välplanerad och under kontroll.
Jag hatar att titta in i ett tomt kylskåp och fundera på vad det ska bli till middag!
JR gjorde korvstroganoff medans jag lade i tvätt, hämtade E på träning och började plocka hemma rent allmänt.
Nu känns det som om min energi börjar återvända lite igen även om jag ännu inte är helt på topp!

Idag tisdag är jag ledig och förutom lite tandläkarbesök med barnen skall jag försöka hålla mig inne denna dag och faktiskt försöka finna lite  glädje i att städa. Shit, jag har verkligen kommit av mig i sommar att städa ordentligt!

Kommentarer
Postat av: Kraka

Jag ska också städa idag. Men först ska jag gå ut och få lite frisk luft. Om jag orkar ska jag belöna mig med ett besök på Fotografiska ikväll.

Det var trevligt att träffa dig i helgen, även om det bara var patientrapport. Ha en bra och givande städdag!

2011-09-06 @ 08:43:32
URL: http://kraka.moah.se
Postat av: maria

Åå, man dör ju av att se så söta missar!!!!



Det är bra att ni kollar Stockholmstrafiken då o då ;)



När jag städar sätter jag på mej hörlurar och lyssnar på hög musik eller P1, ett bra tips!



Tjingeling!

2011-09-06 @ 09:47:17
URL: http://mariaskreativablogg.blogspot.se
Postat av: www.lamiadevida.blogg.se

Så söööta kattungar! Kommer det vara lugnt i stockholmstrafiken framöver? Det var min mor som sytt kuddarna, inte jag. Har inte ärvt hennes talang när det gäller att sy, tråkigt nog.

2011-09-06 @ 21:11:02
Postat av: Camilla

Stockholm by night är inte helt fel. Men man blir ju lite nyfiken på vad ni gör ute så sent... :)

Meeen, vilka söta missar! Tog ni hem en eller två direkt?

De ensamma helgerna är guld värda tycker jag. Barnhelgerna har ju också sin charm.

Kram!

2011-09-07 @ 08:38:47
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0