Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Och hur löste sig gårdagen?

För det gör det ju alltid på något sätt...
Nu är kl strax efter 9 på onsdagsmorgonen och jag har en "ledig dag".

Jag har redan på morgonen kört i väg våra 3 barn till sina respektive skolor och tåg, stekt pannkakor till matlåda åt yngsta grabben inför skoljoggen, hängt första tvätten för dagen och lagt i tvättmaskin nr 2 för dagen och sist men inte minst....städat det högra köksskåpet i köket.
Det har länge sett ut som efter en explosion men nu går det åter att ta sig in där och ha någon nytta av sakerna där.

Tänk vad skönt det är att vara ledig! :-)



Tyvärr hann jag inte med någon före-bild på skåpet.

Ja...hur fick jag till det igår egentligen?
Shit vad stressigt det blev...

En vanlig jobbdag avslutades med ett möte där jag skrev protokoll och då blev jag kvar en halvtimme extra på jobbet för att korrigera protokollet och skicka det till mina chefer så det inte skulle bli liggande som en ytterligare surdeg.

Åkte sedan hem mitt fortaste och slängde på 2 röda sekunder i mig rester från gårdagens middag ensam vid matbordet.
JR låg utslagen med 40 grader i soffan.

Jag instruerade sedan barnen D och A hur de skulle laga middag, korv i ugn och stack sedan till tåget för att åka in till stan och gå på äldsta sonens föräldramöte 18.00-20.00.

Jag hann dit med 10 minuters marginal men då var jag utmattad av stress eftersom jag inte fick tag i yngsta grabben och han skulle ta sig till fotbollsmatch som började 19.00 en bit hemifrån.

Dit fick han åka med en lagkamrat men hem....
jag hade ingen skjuts till honom hem i mörkret.
Kände mig hemsk!
Pappa kunde inte hjälp till då han jobbade utomlands och JR var obrukbar för bilkörning med den kroppstemperaturen.

På föräldramötet skrev jag momentant mötesprotokoll i mobilens mail till pappa till A.
Det var även infomöte om det nya betygsystemet som nu träder i kraft.

Direkt från mötet ilade jag hem och började åter ringa runt och leta hur långt lilla grabben ev hade kommit från matchen....
Hann möta upp honom tillsammans med tränaren och tränarens son i mörkret precis när de skulle åka hemåt från matchen.
Hem och lägga i en tvätt och städa upp efter barnens middagslagning i köket.
Allt hade ändå ordnat sig ganska bra.
Det var bara i min sambandcentral till hjärna som det var lite äverladdat.



I dag står det på schemat att jag ska tvätta och täta 2 fönster i vardagsrummet.
Städa köket och de 3 badrummen.
Hänga och tvätta minst 2 maskiner samt gå till frisören med mig och pojkarna + hämta LEGet till A som vänta på posten.

Rena semestern när man är ledig!
Visst är mina pelargoner från förra året fantastiskt fina fortfarande?
De är enorma till storleken, har 5 st som är ca 1 meter höga!

Kommentarer
Postat av: Mor

Läst och fattar inte hur livet far fram med dej! Bör väl uppmuntra men......vet inte om jag gör det! VAR RÄDD OM DEJ FÖR HELVETE! Krama J (sjuklingen)

2011-09-21 @ 12:31:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0