Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Rackarns vad lyckat det blev än så länge!

 

Vi är ordentligt glada och nöjda!
När JR kom hem från jobbet i eftermiddag begrundade han noggrant att-göra-listorna jag funderat i hop åt oss.
Han tyckte det såg bra ut och berömde mig att jag tänkt på allt vi talat om, sådant som vi helst inte vill/borde glömma som att byta el-avtal och sådant skoj.

Jag åkte i väg och handlade lite mjölk och Yoggi samt lämnade grabbarnas saker till deras pappas lägenhet och på vägen fick jag också med mig yngsta sonen till hans gymnastik.
JR vilade lite middag hemma på soffan och vaknade när jag kom hem. Med full kraft ivriga att få fixa våra saker på listan satte vi igång!

JR gick ned i garaget och monterade på det nya handtaget på garageporten.

Jag satte igång att tvätta de 2 köksfönstren samt tätade dem med rikliga mängder p-list.
Fönstren blev oigenkännliga i avseende ljudnivå och genomsläpplighet.
Vi som förut känt vinden blåsa på oss när vi stått vid stängt fönster kunde nu endast stå och se på när bilarna åkte på gatan utanför utan att inte ens höra detta.
Förut var det som om bilarna körde rakt igenom köket och man kände vinddraget i håret.
Nu tätt och tyst...så gott det går med gamla fönster. 

Handtaget blev super! Nu kan vi öppna och stänga garaget även från utsidan igen!

 

Vi hade 2 punkter var på listan för idag.
JR skulle sätta upp krokar bakom dörren på kontoret till sina pågånde arbetskläder.

Då de sommartid hänger i vår kall-hall och vi nu bommat igen den för att stänga ute den kommande vinterkylan hade de ingen naturlig plats.
De låg lite här och var i väntan på de här krokarna.

Det tog mindre än 3 minuter att sätta upp krokarna.
Det ska ju bara göras...
Och nu är det gjort! Lätt som en plätt om man har en lista som man vill bocka av på!

Min andra uppgift för dagen var att tvätta klart det sista i tvättstugan och hänga det. Jag hann tvätta båda maskinerna men inte hänga den sista, det fick JR göra när den var klar då jag skulle gå i väg till ett nattskift på firman.

Det allra viktigaste på vår lista är det som står som en stående post dagligen... fast vi är ganska bra på det ändå även utan lista.
Den posten gjorde vi också:

Det viktigast av allt när vardagen är stressad,
att kramas innerligt, känna och se varandra samt även bekräfta hur mycket man uppskattar vad den andre gör för familjen och hemmet.
 
Att ta hand om en bittert trist uppgift kan ju få vem som helst att ruttna men är man sedd av sin älskade och får bekräftelse för det man sliter med så klara man så mycket mer.

Vad tycker ni? Har ni vardagstips att dela med er av?

Kommentarer
Postat av: Camilla

Åh, listor är ju perfekt. Roligt då man får stryka grejor och "bocka av". Såna där saker som ligger och gnager och ska fixas, tror jag ligger lite som en inre stress i smyg - fast man inte tänker på det.

Ni har lika vita/genomskinliga, lilla runda lampa från IKEA i fönstret som vi ser jag. Den står och lyser upp vårt bröllopsfoto så fint. Gillar den.

Vi hade fin fart förra veckan med varannan dag i köket. Riktigt skönt att få känna sig ledig varannan kväll och kunna motionera e t c och få sätta sig vid dukat bord och bara äta. Den här veckan har vi kommit ur form lite med det, men i dag ska det handlas och så ska vi försöka reda upp det igen.

Kram!

2011-09-13 @ 16:00:16
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0