Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Min man vet var skåpet INTE ska stå!

Det här med våra att-göra-listor....det är helt fantastiskt!
Även denna vecka en succé för vårt välmående!





JR återuppstod från förkylningen och det med besked i helgen.
Länge har vi tänkt på att vi borde på något jäkla sätt få ut det föredetta sopnedkastskåpet som står i garaget, som är som ett stort kall-element på vintern, alltså bara ett metallskåp utan någon som helst isolering och som absolut inte är i bruk längre.



Inte i min vildaste fantasi trodde jag han skulle gå lös på denna uppgift nu när han fortfarande inte var helt frisk...
Egentligen trodde jag uppgiften var i största laget för att inte utföras på semestern eller något sådant men han började plötsligt med en brottningsmatch som hette duga med skåpet.




Jag skojar inte när jag säger att skåpet gav motstånd i gott och väl 4 timmar innan det gav vika och gick att få ut som en jobbig förlossning ur husgrunden.




Plötsligt stod vi där med ett rejält hål i fasaden...
Inga undanflyker.
Vi åkte till Bauhaus och köpte cement och block att bygga med.
Helt okunniga började vi mura en ny yttervägg.






Hela härligheten satt förresten fast med gigantiska spikar som jag trilskade ut ur plåt och betong med mycket vilja och dåliga verktyg.



Det blev som ni ser ånyo ruggigt stökigt på tomten.
Detta gjorde att vi i dag söndag när nästan allt var klart, hyrde att släp och körde till tippen. Blev en vända till Bauhaus även idag då vi behövde mer bruk.



Ja, vad ska man säga. Allt blev faktiskt ganska bra. När allt har torkat sedan blir det till att måla det hela svart och vitt så det smälter in i omgivningen.
Insidans puts har vi kvar til kommande veckan.

Rom bygdes inte på en dag men vi är sjukt nöjda över insatsen i helgen.
Nu hoppas vi det ska bli varmare i garaget kommande vinter jämfört med förra.

Söndagseftermiddagen ägnade JR åt att röja upp i garaget efter oss och jag med att göra en kortare hel-husstädning. Nu är det faktiskt riktigt ordning hemma och det går förhållandevis lätt att städa av.
Jag är så tacksam för listorna som fört oss på rätt köl igen.

Nästa vecka ska jag dra ned lite på städinsatserna och börja träna igen är det tänkt.



Kommentarer
Postat av: Mia

Oj här har det hänt grejer :) Kul att se att ni är fulladdade med energi. Har varit fullt upp så jag har varken hunnit tänka steg eller blogg. Ska försöka hinna med ett inlägg ikväll.

Kram

2011-09-26 @ 07:11:23
Postat av: Mor

Kära nån vilket jobb! Är det bloood som syns på näst sista bilden? FNISS!Vi ses snart....

2011-09-26 @ 11:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0