Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

En liten seger!



En liten seger med vila som pris.

I går tapetserade jag hela förmiddagen och gjorde klart denna avkrok av hallen. Som man ser är rummet bortangör den inte påbörjat än men denna ldel är klar och de numera vita dörrarna hänger på plats och de har fått nya handtag.

(När hela hallen uppifrån och ned är klar och tapetserad i framtiden lägger vi det nya golvet och sätter vita lister)

Nu efter detta delmål måste jag vila ett tag. Släppa allt med renoveringen för en liten tid innan jag går på nästa delettap. Jäklar vilken stor hall och trapphus vi har.
Så mycket jobb!



Allt skall i slutet bli enhetligt och harmoniskt är min förhoppning.
Ovan är hallen (delen som är klar) från andra hållet.

Efter tapetseringen tog jag tag i en rejäl snabbstädning av hela övervåningen. Slipdammet låg tungt och då menar jag tungt över hela övervåningen.

Det var en befriande känsla att få upp dörrarna så att de inte längre ligger för målning på vardagsrumsgolvet som de gjort så länge.

Jag var helt slut i kroppen efter dessa övningar i går kväll och som pricken över i stack jag ut och sprang precis innan regnet kom.
Nu är jag på gång igen.

Så kan en "ledig" dag se ut!


Kommentarer
Postat av: Maria

Du är sååå jävla grym!!!

Låter klokt att med att sätta upp delmål i renoveringen.

Kram

2012-04-26 @ 12:50:25
URL: http://www.marialivet.blogspot.com
Postat av: Mor o Far

SÅÅÅååååå duktig Du har varit och vad fint det ser ut!

2012-04-26 @ 13:41:58
Postat av: Mia

Så fint det blir. Du är super duktig. Stor skillnad på ljuset. Du gör rätt i att ta en paus och bry dig lite om dig själv. Och nej jag är inte duktig och äter GI det var bara så gott. Orkar inte vara duktig med sånt just nu, tar bara en dag i taget.

Kram

2012-04-26 @ 17:43:01
Postat av: Camilla

Men så snyggt! :) Hur stort har ni egentligen? Lyxigt!

2012-04-27 @ 20:15:30
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Maria

Jätte fint. Gud vad du är duktig.

Nu är det vila för dig och inga nys projekt.

2012-04-29 @ 21:32:46
URL: http://inhyacinthomaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0