Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

2 lediga dagar.

Helt otroligt men i morse försov jag mig.
Jag hade ju ledig dag och trodde därför att min väckarklocka ringde för att jag skulle hjälpa JR att komma upp ordentligt eller något sådant.

Jag stängde av skiten och sov vidare.

7.30 vaknade jag med ett ryck!
Barnen!
Fan, barnen ska ju till skolan! Sönerna är ju hos mig extra denna onsdag till torsdag!
Jag vinglade ned och väckte dem och tro det eller ej men ingen kom försent till skolan trots att vi sov 1 timme för länge!



Igår var jag inne i stan en sväng.
Lunch tillsammans med K och T i byggnaden på bilden ovan Minns inte vad restaurngen hette men den låg vid Vasaparken.
Mkt trevligt att träffa K och T igen!
Vi konstaterade att vi hade det bra, bara blivit lite äldre men att vi motionerade allihop mer än tidigare...eller vi hade i varje fall avsikter att göra det :-)



Restaurngen serverade Lamm som dagens och nästan alla gästerna var damer i 60-årsåldern som satt där och smuttade på onsdagsvinet därtill.

Dock inte vi då som var för unga och sportiga för sådana vanor, vi drack vatten.

Sedan åkte jag med JR hem från stan.


 

När jag kom hem började ett körande fram och tillbaka under några timmar.
Först var det E som skulle köras till och från gymnastikträningen. Sedan körde jag honom till Kungen kurva där han fick köpa sin efterlängtade Ipad2.



Därifrån hem och hämta JR som skulle köras till Tyresö där han hämtade racebilen som stått på lagning i C´s garage.
JR fick i den minus 10-gradiga kylan köra cabbat hem då racebilen var utan både bakruta och taklucka :-)
Åh vad knasigt att vara ute och köra så på sommarslicks!
Då gäller det att ha fin pälsmössa!



När jag lämat honom där åkte jag till Konsum och handlade.
När jag kom hem hade sönerna lagat middag och klockan var nästan 21.00.

Vi satt vid datorn och tvn en stund men sen blev det sängen med varsin bok tills vi ganska tidigt somnade ovaggade.

Ja, och som sagt...idag försov man sig....



Och nyss när jag stod och spacklade på en vägg i hallen klev jag ned med skon i spackelhinken...

Några frågor på det?



Jo men en sak till faktiskt...
Jag hann inte med någon motion igår så då beslutade jag mig för att göra ett personbästaförsök på "riktiga" armhävningar på tårna, i sträck.

Mitt mål för året var att klara 30 stycken.

JR räknade och pushade mig.
Jag klarade 30 snygga stabila i en följd!
Jag började krokna efter 25 och de tre sista var en pain men jag försökte även på nr 31 men då föll jag i mitten av den ihop som en blöt fläck!
Hur som helst, nöjd att klara 30 fullvärdiga armhävningar på tå rakt av!

Kommentarer
Postat av: lizaloop

hahaha det var bra gjort att stoppa foten i spackelhinken!!!

2012-02-02 @ 20:27:48
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Mor o Far

Kul som vanligt med alla bilder. Inga frågor om dojjan i spackelhinken........FNISS!

2012-02-02 @ 21:58:08
Postat av: Maria

Finfin mysse!

Trevlig helg, syster!

2012-02-03 @ 17:40:56
URL: http://www.marialivet.bloggspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0