Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Yngsta sonen, E 12 år!

Grattis min kära son E!



På fredagskvällen efter jobbet och en storhandling på Willys lagade vi lite kött till middag och sedan åkte stor-sonen med sina kompisar in till stan på I.O, night-gib eller vad det heter.

Han kom inte hem förrän nästa fm och lill-tjejen var hos sin mamma som fyllde 40 och yngsta sonen sov kvar hos en kompis så kvar hemma blev bara jag och JR.
Inte fy skam att få lite kvalitetstid genom att somna till en bra film tillsammans i soffan!
Så är det ju med fredagar, man liksom spontandör om man tittar på film.


På lördagsmorgonen satte jag igång att baka tårta och röja upp hemma...åtminstone lite grann då vi på kvällen skulle ha lite kalas med middag för E som på söndagen skulle fylla 12 år!

 

Vid 16.00 kom gästerna i form av släkten på moderens sida och kära morfar stekte oxfilé i stora lass till oss. Ingen steker bättre kött än han!
INGEN!



Vi mumsade och värst var väl jag för efter maten med ett glas vin till och efterföljande tårta kunde jag rulla fram.



Vi tog lite bilder för att skicka till gammelmormor på Gotland...men varannan bild blev lite mer "piffig" :-)









Minusgraderna hängde i luften och mörkret var mörkt...
Ändå knöt jag på mig springskorna efter att gästerna gått och sprang sedan en härlig vända på 8,6 km!
Jag var mkt nöjd efter det.

Efter en dusch blev det åter soffan med film.
Vi såg en ny variant av "Liftaren" som gick på tv och därefter var det nog godnatt igen.

På söndagsmorgonen hade vi ställt klockan på 10.00 för att smyga ned och gratulera 12-åringen!
Han är bara världens sötaste grabb, vad kan man mer säga!
Trevligt nog är han intresserad av kläder och det hade han önskat sig och det fick han + lite annat smått och gott så som headset till datorspelen, en keps, hårvax, hantlar mm.

När firandet var över åkte JR med A till Sollentuna där vi köpte en Mopet till A som han valt ut som han skall få av oss alla, pappa med släkt också när han i mars fyller 15 år!



Usch...jag är lite rädd för att han skall vara ute i trefiken på en moped men jag antar att jag inte kan välja....

han var hur som helst superlycklig över köpet och kunde knappt vänta med att smygtesta den lite utanför vårt hus.

När de var i väg och shoppade blocket-mopeden tog jag på mig löparskorna och gav mig ut på en springtur igen. Så underbart väder!



Jag sprang 7,6 km 46 min...fast jag borde kanske promenerat med Syrran runt sjön i stället och gått på det mysiga fiket i stället...

När jag kom hem började jag lite smått med evighetsprojektet...
Ingen ser väl någon skilnad på bilderna men jag spacklade vidare på denna vägg.



Sen började jag jäklas lite med köksdörren....världens fulaste.
Spacklade den lite på de fulaste ställena.
Kolla riktigt noga hur fult det är med gamla bruna dörrar med plasthandtag.
Hur tänkte man på 70-talet när man gjorde plasthandtag?

 

När ovanstående dörr fick torka började jag med nästa mardröm...
Att med darrande hand och dålig syn börja grunda glasdörrarna till vardagsrummet.

Skitsvårt att inte måla på glaset då rutan är struktur i. Funkar inte med tejpning eller att ta bort överflöd med rakblad, bara att göra sitt bästa att inte kladda så mycket.

 

JR lekte i garaget när jag målade, allt som vanligt alltså :-)
Alla nöjda!










Kommentarer
Postat av: Camilla

Vilken mysig helg! Gammelmormor kommer att bli riktigt glad över bilderna, hoppas verkligen att ni skickar de tokiga också!

:-D

Hurtig du med! Jag tog mig runt 1,5 mil på skidor i lördags förmiddag - men sedan hände något och jag kände mig bara mer och mer däckad i lördags kväll och på jobbet i går. I natt halsont och snuva. Bytte till mig en ledig kureringsdag i dag och hoppas på att det ger sig snabbt igen.

Finfin moppe! Felix köpte en i september han också och visst är man nervös då de är ute i trafiken. Himla bra ändå att de måste ta moppekörkort numera.

Kram!

2012-01-30 @ 07:52:40
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Mor

Såååå jäkla roligt att titta på dina bilder samt läsa.

Ja, det där med moped får man nog bara acceptera och jag håller med dej att det blir oroligt.Har ännu inte fått iväg bild till Gotland enär min kamera är så åldersdigen att den inte automatiskt tar bort röda ögon eller att jag inte tänkte på att det kanske finns en sådan inställning.Måste ta in bilden i mitt bildprogram och fixa bort det röda själv.

Som sagt tack för senast och tänk nu lite på dej själv när det gäller det där med glasögonen. Alla vi som har glasögon har gått igenom samma sak som Du nu gör.Ofrånkomligt detta att synen blir sämremed åren. Det måste man oxo leva med.

2012-01-30 @ 10:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0