Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Den här vackra helgen gick för fort!



Senaste tillskottet på klänningsfronten är denna.
En ny sort som jag inte sytt förut.
Inte trodde jag att jag någonsin igen efter 1980 skulle bära rynkad puffärm men där tog jag fel!
Nu sitter den som en smeck på min senast sydda klänning!



Soken sken starkt och ihärdigt idag så jag löste det helt enkelt så att symaskinen och strykbrädan fick förja med ut på altanen!
Där satt jag och sydde i bikini i det underbara vädret.
...Lite galet kanske men jättehärligt!



I morse när vi vaknade hade snälla Svärmor varit förbi oss med en bukett Liljekonvaljer och ett knippe rabarber när de åkte hem från landet.

Vill ta tillfället i akt och gratulera kära Mor på Mors dag och kära Svärmor på Svärmors dag!
...Och naturligtvis alla andra kära mammor jag känner!



Fredagskvällen.
Hela helgen låg lång och underbar framför oss.
Vi åt suveränt god biff och slappade och njöt av lugnet och helgen.

Då beslutade vi oss för att åka ut i den ljumma natten och titta på lite bilar.
Ljumma nätter vimlar det av annorlunda bilar ute ibland.
Konstigt nog var det jag som tjatade ut JR denna gång och inte tvärtom...han ville så gärna se Lets dance :-)!





På lördagskvällen var jag och ett gäng nuvarande och föredetta arbetskamrater hembjudna till N.
Hon hade gjort så fint och bjöd på så jättegod mat!

Så otroligt trevligt att träffa alla men också så sorgligt att vi inte jobbar ihop längre.
Jag hoppas att tiden kommer göra att vi allesammans kan jobba ihop igen.




Hur som helst, så otroligt trevligt att träffa gänget.
Jag saknar!
Alla är inte med på bilderna här men...fan vad trevligt det var!



N´s underbara chokladtårta till det trevliga sällskapet gjorde inte saken sämre.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Den var ju hur cool som helst! :) Hur lång tid tar det att sy en klänning?

Vilken av alla snyggingar hade du på festen hos N?

2012-05-28 @ 07:59:27
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Mor

ser verkligen skönt ut att Du kan sitta ute och sy! Det senaste "underverket" ser riktigt gulligt ut med dom vita kanterna här och där! Om det inte vore att jag har så mycket annat just nu att färdigställa så skulle jag oxo sätta mej och sy kläder.Blir lite sugen då jag har en del tyger som bara ligger och väntar, men jag ska nog försöka få fåtöljen klar innan jag börjar med annat.

Först ska alla plantorna ut på plats från växthuset, sen ska möbler målas klart sen väntar Gotland......

2012-05-28 @ 13:07:23
Postat av: Maja

Fina bilder på fina människor!

Fina klänningar också på fina människor.



Fint helt enkelt.

2012-05-28 @ 14:24:00
URL: http://[email protected]
Postat av: Mia

Det lät som en alldeles förträfflig helg. Det verkar till och med som du tagit det lugnt, bara sytt en klänning …. hihihi. Superfin modell. Avancerade detaljer, gillar fickorna.

Kram

2012-05-28 @ 14:56:34
Postat av: Maria

Gud vilken fin klänning.

Du är så duktig.

Sköt om dig.

Kram

2012-05-28 @ 19:36:09
URL: http://inhyacinthomaria.blogg.se/
Postat av: Mor

För det första: Hur många "Marior" har Du i bekantskapkretsen?

Sen undrar jag vad Du menar att även DUUU skulle ha stenar i urinen? Har Du oxo fått ont nu?

2012-05-29 @ 10:58:32
Postat av: The real Maria

Sååå söt klänning!!

2012-05-29 @ 13:07:00
URL: http://www.marialivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0