Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Genom hålet i mitt hjärta....

I natt fick jag tid att tänka lite för mig själv.
Jag förstår inte att det kan finnas så mycket tankar kvar och hur huvudet vill tänka så mycket.
Jag tycker jag har tänkt så mycket de senaste åren....
Tar tankarna aldrig slut?

Jag fattar inte var mina tankar kommer ifrån, de bara trängs och exploderar inne i skallen.
De vägrar stå på kö för att bli tänkta en i taget, de slåss bits och rivs, vill först ut! Frigöras och bearbetas.

Varför får man ingen rätsida på sitt inre när man arbetar med det ständigt? Varför är jag inte totalt insatt i mig själv och mina reaktioner?

Varför flyttar inte harmonin in och fyller mig? Det är bortom min kontroll.
Jag måste välja andra vägar.

Jag vet ju att vi alla har våra tankar, känslor och upplevelser och bagage men jag verkar hela tiden så mycket mindre förberedd att hantera mitt inre fast jag vet alla förutsättningar, jag verkar så mycket mer hudlös och sårbar än andra.

Jag vill verkligen försöka se det härliga i nuet och bara trivas. Ta lätt på saker!
Jag tror att jag är född mer naken än andra, jag har inte skölden att skydda mig med.

Jag tycker jag jobbat länge med att riva mina murar även om jag var naken bakom dem också...fast då såg ingen min nakenhet. 

Nu behöver jag nog nya sköldar. Jag behöver vapen och strategier. Jag vill "levla" som mina söner säger om sina datavärldar :-)
...Jag antar att det betyder att man vill nå högre nivåer.
Jag kämpar ditåt.
Allt arbete med sig själv måste man göra själv. Som tur är har jag världens finaste underbaraste vänner runt mig.

 

...Kommer räddningen tillslut.


Jag skrev mitt namn i vattnet
Så du vet var jag finns.....

Kommentarer
Postat av: Socrate

Hallå.

Vad är ett "WOW-konto", som du skrev om på min blogg? Aldrig hört talas om det?



Att "födas naken" är inte helt ovanligt - ens sällsynt, Borthy lilla, de flesta gör det...Syrror brukar ha koll på sånt, efter flera års utbildning. FATTAR VAD DU MENAR - RALJERAR LITE BARA - ORDPETIMÄTER SOM JAG ÄR...VET DU JU !!!



Vilken filosofisk höjdare, du skriver idag:



"Jag skrev mitt namn i vattnet

Så du vet var jag finns....."



Sitter här och tittar på molnen och funderar över den...



Ha de bäst tycker vännen Soc!

2009-11-09 @ 09:19:48
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: Camillas dagar

Fina kentord där. :)

Och ja - börjar man tänka och fundera kan man bli hur förvirrad som helst. Så länge livet rullar på i sin vanliga lunk behöver man inte tänka så mycket, både på gott och ont.

Vad glad jag blev över att lördagen funkade för dig. Jättekul att ses igen! :-D

KRAM!

Skivan är grym!!! Jag har lyssnat på den hela helgen.

Tyvärr har jag inte Vinternoll2 på fil att skicka, den finns med på någon singel jag har hemma som en B-sida tror jag... Jag har den i alla fall på singel. Kanske hon kan hitta den på Tradera? Eller köpa låten digitalt via kent.nu

2009-11-09 @ 10:22:20
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Maria

Levla låter toppenbra!!!

Upp till en ny nivå alltså- det är spikrakt uppåt för dej :) !!!!



Kan starkt rekomedndera 10 minuters meditation om dagen i en vecka och du kommer känna skillnad- och surret i huvudet brukar lägga sig och harmonin sätter sig i kroppen.



Ett litet tips bara.

Kram

2009-11-09 @ 18:37:35
URL: http://marialivet.blogg.se/
Postat av: Veronique

Kämpa på tjejen. Du må vara naken, men du är starkare än du tror.



Kram Veronique

2009-11-09 @ 20:04:04
URL: http://godiscoominya.blogspot.com
Postat av: Annika Crüe

Kram

2009-11-13 @ 16:42:06
URL: http://motleycrue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0