Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Nu är jag verkligen på gång med att sy!



Igår kom jag i sy-trans! Jag sydde 2 klänningar!
Vad roligt det är!
Nu måste jag ju till vardags börja använda klänning, när skall man annars ha dem?

Så...idag blev det en av klänningarna som jag sydde igår när jag skulle gå till jobbet. Kände mig som värsta biblotikarien :-)
(Bilden ovan.)

Fula bilden nedan är på klänningen bara.
Denna klänning blev lite lite större än den prickiga nedan, lite lite mer rörelsefrihet så den känns jätteskön!




Utöver all syning igår på min lediga dag så hann jag också åka till det närliggande centrumet med D för att köpa en present då hon skulle på kalas senare på kvällen.

Då hände det igen....
Plötsligt hör jag hur någon i panik skriker: Hjälp! Finns det en doktor här?

Jag vänder mig om och ser ett helt blått barn i ett-års-åldern.

Utan att jag fattar hur det hela gick till var jag där på 2 röda sekunder och slog barnet några gånger hårt i ryggen och barnet hostar upp en stor bit banan och börjar sen skrika.

Mitt hjärta slår stenhårt och jag håller barnet i mina armar och mamman skriker att hon inte vill se barnet, hon är helt i panik!

Jag är så lycklig att barnet skriker och skriker och barnet går mot att bli röd i ansiktet igen. 
Efteråt blir man darrig och har svårt att bara bli "normal"igen.
Tackar min lyckliga stjärna att jag är instruktör i sådant där hemskt så att jag har nött in i mig själv hur man agerar på reflex.



Sen åkte jag hem och sydde igen och försökte glömma.
Sydde den här prickiga först och jag tycker den blev riktigt bra.

Angående det här med att lyckas göra rätt när något händer...fan, jag är faktiskt väldigt stolt att jag funkat bra när något hänt ute på byn på senaste. Det skulle ju lika gärna ha varit så att man stuckit huvudet i sanden...



Nu håller jag på med nästa klänning. Den här gången blir det en lite mer trädgårds-vardags-inspirerad variant :-)
lite vidare och med fickor på magen. Vi får väl se hur den blir!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag blir helt förundrad då jag läser här. Alltså... det måste vara någon mening med att just du är där du är, då det händer. Peppar, peppar händer aldrig sånt runt mig - kanske för att jag skulle svimma direkt och inte kunna hjälpa till alls.

Har läst någonstans att man får det tilldelat som man klarar av i livet och det verkar stämma.

Du är fantastisk! Du har räddat två liv det senaste året bara för att du varit på rätt plats vid rätt tidpunkt.

Klänningarna är jättefina också så klart, men jag blir mest berörd av dina insatser bland olyckor omkring dig.

Kram!

2012-05-12 @ 20:49:29
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Mor

Är stolt över dej att Du törs reagera som Du gör i vissa situationer. Jag blir bara skiträdd och hör tyvärr till dom som "sticker huvudet i sanden" Fick Du inget tack av den stackars mamman? Kramar? Blommor?



Känningen ser ju riktigt bra ut!!!!

2012-05-13 @ 14:24:03
Postat av: mia

Du är ju helt otrolig! Super snygga, allihopa! Nästan så man blir sugen att damma av symaskinen igen :)

Jag har gått en jättebra första hjälpenkurs men känner mig ändå inte alls säker på hur man ska göra om olyckan är framme. Skulle verkligen önska att jag skulle reagera både rätt och blixtsnabbt som du.

Kram

2012-05-13 @ 18:55:21
Postat av: Maria

Oj vad du kan sy, men det är ju ingen nyhet ;)

Fasiken vad strongt av dig med lilla bebben!

Kram

2012-05-13 @ 19:18:05
URL: http://www.marialivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0