Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Rena semesterkänslan!



I dag var lill-tjejen och jag på Plantagen och köpte mer Petunior och mer jord.

...Jo...vi var ett par timmar på tygaffären också i samma veva...



Sedan planterade jag Petunior där det var tomrum i mina redan befintliga 6 blomlådor på balkongen + 4 nya lådor till altanen.

I de lådorna sitter nu de "små skotten" jag tog från de 2 Mårbackapelargonerna jag köpte för ett par månader sedan tillsammans med ljuslila Petunior. Pelargonskotten har nu växt upp och blivit riktiga tonåringar! (översta bilden i inlägget).



JR har lekt med Bus-bilen hela helgen.
Alltså inte "DKW from Hell" utan Bus-bilen som är en "skräphög" som han nöjes-bygger på, "lite" förstärkningar i motorn och nu totalbyte av rostiga dörrar och skärmar innan han skall lämna in den för omlackning och besiktning.

Jag misstänker att "skräphög" snart är ett minne blott och den kommer bli rask och argsint samt sannorligt snygg på kuppen.

Jo...han har lekt med "DKW from Hell" också...jag var med, det gick inget vidare denna gång. Den smäller lite och måste nog träffa Ärtan har jag förstått.

JR och jag är riktiga pysslare!
Bäst trivs vi med att var och en på sin lilla kant hemma pyssla med våra respektive projekt.
Så tittar vi till varandra lite då och då med en puss och ber varandra om lite råd och synpunkter.
Ofta har vi ganska samma smak och synpunkter på hur vi ska lösa våra små pyssleproblem man stöter på då och då.



Tvätt som kan hänga ute...äntligen!

JR och jag fick en Rabarberplanta av Svärmor och Svärfar i lördags.
Idag grävde vi ned den.



Sen var det dax att gå till jobbet igen.
Jag har inte riktigt tid med jobbet i nuläget känner jag....

Appropå mina klänningar...
Jag har fått tips från N att de är alldeles för långa.
Jag håller med henne. Jag känner det själv.
Skall korta av de redan befintliga lite och tänka ovan knät i framtiden.


Kommentarer
Postat av: Maria

Vad hääääääärligt det är att bara vara och pyssla med sitt :)

Kram!

2012-05-21 @ 09:30:39
URL: http://marialivet.blogspot.com
Postat av: Mor

Jisses vad med bilder att titta på!! Hängde inte med på JR:s släktträff.

Rabarber är jättekul att ha. Jag skördade dom stora första kraftiga rabarberna samt tömde frysen på fjolåringar och gjorde saft av'et i en av mina Saftmajor. Blandade i vaniljstänger i den färdiga saften.Det blir så himla gott.

2012-05-21 @ 13:06:17
Postat av: Mor o Far

Skicka inga bilder till pappas mobil!!! Vi ser ju för fan inte vad bilderna föreställer! Tänk på att vi är gamla och ser dåligt!

2012-05-21 @ 21:15:18
Postat av: Mor igen

Mina frösådda pelargonar blev inget bra. Jorden jag använde då blev äcklig på ovansidan.Möööögel. Hur blev dina?

2012-05-21 @ 21:21:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0