Min strävan efter en hälsosam stark kropp.

Här skall jag blogga allt det där extratjatet som jag behöver skriva av mig för att motivera mig och föra statestik över min motion och över min planer och drömmar.

Jag drömmer om att kämpa mig till en stark, smidig, väl kontrollerad kropp.
Jag är väl medveten om att jag är 40 och fött 2 barn samt aldrig tagit hand om kroppen tidigare. Jag vill göra mitt allra bästa att ta hand om den nu!

Allt sitter i hjärnan.

Allt handlar om uppoffringar som Anna Anka säger.

Vägen till den fysiska styrkan kan bara gå via den psykiska styrkan.

Vad är mina långsiktiga mål? Vad är mina kortsiktiga mål?

Det långsiktiga är att väga 56 kg och vara smidigt stark och stark i mina muskler samtidigt som jag har bra kondition.

Jag är ju inte så långt i från på vikten men min kropp är just nu så svag och hela mitt psyke säger till mig att jag inte kan springa för att jag är kanske...halvhängig och utan självförtroende vad det gäller konditionen.

Nu har vi varit på semester och i och med alla glassarna kom jag av mig.
Nu börjar jag om.

Igår pratade jag med JR om i fall det kunde vara möjligt för mig att till nästa nyår, alltså om ett år kunna göra en dips och en chins eller hur det skrivs om det inte är ett flertal. Det kan gå tror han.
Han säger att jag är duktig på armhävningar vilket få tjejer är så kanske kan jag sträva mot det.
Det vore ju ballt!

Askul skulle det vara att fixa halvmaran till hösten också.

Bara jag kan bestämma mig och genomföra mina drömmar!

Hur fixar jag vikten?
Byta ut all lightläsk mot vatten.
Köra GI till jag nått målvikten.

Jag väger mig och mäter mig när jag vaknat i morgon em. Skriver in här.
I morgon em skall jag också ställa mig på löpbandet och springa och jag skall också göra situpps tills jag är mör. Någonstans måste man börja igen!

Kommentarer
Postat av: mia

Halloj

Har också skrivit lite :) Har dock problem med "tappa", kommer inte in!

Alla glassarna du ätit syns iaf inte :)

2010-12-19 @ 20:51:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0