Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Hur skall vi få vara behövda?

Jag ångrar lite det där jag skrev om bidragsfusk härom dagen...egentligen inte i princip...men det som jag gjort igår och idag ställer saker och ting i lite annan dager bekänner jag.

Vad skall folk sysselsätta sig med för att göra rätt för sig?
Hur skall alla få möjlighet att vara behövda och känna stolthet?

image867
I går kväll beslutade jag mig för att göra de absolut sista matinköpen, sista kompleteringarna inför julen.
Jag åkte till Coop i Fittja för att variera mig.
Där dök en snäll dam på mig och ville jag skulle sköta hela saken själv, alltså bli Shop express-kund.

Jag skulle alltså plocka ihop mina varor och samtidigt registrera mina varor själv i en liten hand-dator och sedan bara dra mitt kort och knalla ut ur affären utan att visa upp för någon, ingen kassörska inblandad alltså. 

Jag antog utmaningen och det kändes verkligen lite konstigt att knalla genom kassorna utan att visa upp vad jag hade i vagnen.

image868
I dag hade jag registrerat mig i datorn att jag önskade besiktiga bilen klockan 12.02!
Det var första gången för mig så jag var lite nervös.

När jag kom dit fick jag gå till en (obemannad) reception och registrera mitt bilnummer på en dator och sedan var det bara att glida in när bilnummret lyste på en skylt på väggen.

Jag blev verkligen positivt överraskad att en kille fanns där inne som hjälpte mig besiktiga bilen...
Ingen större personalåtgång i vardagliga ting ute i samhället längre.
Hur skall människor finna meningsfull sysselsättning?

Ja, jag vet, det är nästan bara jag som gillar att jobba, normala människor kanske bara gillar ledighet?
Jag har nog svårt att uppskatta bara ledighet, jag vill  vara med i processen livet.
En kommentar jag skulle kunna få på det här inlägget är: Skaffa dig ett liv!

Hu vad jag ångrar att jag tog en timme flex innan jobbet i em...om jag inte gjort det hade jag aldrig kört igenom samhället och fått böter! Det blev en dyr flextimme kan man väl säga.


Kommentarer
Postat av: A

Usch ja..Det måste vara rejält retsamt med den utgiften... Fattar inte riktigt hur du kan ta det med ett leende. Men du är ju en fantastisk människa till att se det positiva i tillvaron:) Ha en fin kväll...

2007-12-20 @ 20:47:54
URL: http://amittilivet.blogg.se
Postat av: Jada

Stackars dig! Jag ska aldrig mer bevilja dig flex när du ringer...

2007-12-20 @ 21:32:45
URL: http://jada.blogg.se
Postat av: Andreas

Låter kul det där med scanning. Tyvärr är jag en av de mest inbitna självscanningsmotsåndarna *ler* i det här landet. Varför? Jo för att jag försöker tillbringa så lite tid som möjligt inne i butiken. Att handla mat ska helst gå på mindre än 20 minuter.

Det som händer när folk självscannar är att de dräller omkring ute i butiken den tid de annars hade stått fint uppradade i köerna vi utgången. Speciellt vid frukt och grönt, där alla köar till vågarna, blir det alldeles igenkorkat. Tar därför alltid korg/korgar istället för vagn. Då kan man lätt och smidigt glida emellan och förbi alla självscannare som blockerar alla gångar i butiken.

Tyvärr kommer jag bli tvungen att bli en självscannare i framtiden. För tillslut har så många nappat på idén, att det blir omöjligt att ta sig fram snabbt och smidigt ens med korg. Men det gör inget för den dagen blir jag med ens en glad och förnöjd självscanningsälskare istället.

Ha en god jul Borthy!

Andreas

2007-12-20 @ 22:04:20
Postat av: Junitjej

Hur ska du fira jul?

2007-12-20 @ 22:21:10
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Ulla

Jag är en trogen scanningkund och tycker det är jätteskönt att slippa lägga upp alla varorna på bandet för att sen stoppa ner de i kassar. Jag kan bli lite trött när det är avstämning, men om man sköter sig så kommer de inte så ofta. Ha en bra dag!

2007-12-21 @ 07:11:39
URL: http://ulla67.blogg.se
Postat av: Junitjej

Jag vill önska dig en trevlig helg! KRAM!

2007-12-21 @ 09:11:22
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: lizaloop

Å jag älskar att åka till umeå och handla där man får scanna själv, det är ju så praktiskt, men jag håller med dig om att det känns helknäppt, fast man är laglig och ärlig så känner man sig som värsta skurken när man skall betala!

2007-12-21 @ 10:17:11
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Socrate

Jag tillhör oxå dem som stortrivs på jobbet. vad är det för fel med det? Om man nu ska tillbringa en tredjedel av sina dagar på en plats är det väl för katten oerhört viktigt att man trivs!!! OK, det är inte alla unnat att ha ett jobb de trivs med och det är ju jättesynd! En sund mix av trivsamt jobb och en vettig och bra fritid samt god sömn, tror jag åtminstone är stora delar av receptet till ett gott liv.
Appropå shoping så gjorde jag årets första&sista och enda julklappsköp i går under ca en timme på JULA och Biltema och då hade hela familjen fått sitt. HUR SKÖNT TROR NI DET KÄNDES ??
Och på hemvägen från stora staden Jönköping hörde jag Amonym flera gånger (nåja, bara två!) bli intervjuad i lokalradion och OJ, vad bra saker hon sa om folkhälsa mm.
OCH HÄRMED SLUTAR SOCRATE'S BLADDER FÖR NU!

2007-12-21 @ 10:38:21
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: lizaloop

Nu har jag gjort din utmaning, den där listan!!!

2007-12-21 @ 10:46:40
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: tyska Anja

JAG FLYGAR HEM!!!!! Juhu, jippi, yesssssss.. :-)
Önskar dig en god jul!! Ha det så bra, sköt om dig (och om din rygg!!!... fniss)!!!
Kram, Anja
P.S. Om jag hinnar det, får du en fin kommentar från Tyskland!! :o)

2007-12-21 @ 11:38:41
Postat av: britten

Att ha ett jobb där man trivs är inte en självklarhet, men när man har det så är det väl underbart kan jag tycka...jag tycker också om att jobba..tyvärr räcker inte min hälsa till så mycket som jag skulle önska.

Håller lite med a om det här med scanning i butiken,,,jag vill handla fort och smidigt .och tycker bara man blir fasst i dom där själv scanningarna.

Ha en underbar helg du fina duktiga Borthy

2007-12-21 @ 12:38:35
URL: http://pyrobritt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0