Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Julpyntad blogg!

227650-845
Det tog lite tid innan jag lyckades komma till skott och julpynta bloggen men nu är det gjort.
Mammsen, nu är du väl nöjd att jag suttit alldes stilla vid datorn och pimpat jul här!


Jag bestämde mig för en riktigt soffpotatisdag.
Huset är tipp-topp städat och jag bara avslutade den processen i morse med en riktigt rackarns badrumstädning!


Eftersom jag skulle få besök av en tjej på lite fika så passade jag på att baka lite mjuk pepparkaka att ha till fikat, lätt som en plätt och den blev bra!
Ett par timmars prat om viktiga ting till några koppar kaffe.


I övrigt har jag faktiskt inte gjort ett smack. Lyssnat på tystnaden, tankat lite lugn och ro i sinnet.


Nu ska jag lova mig själv att inte stressa ett smack fram till jul
. Hålla vardagsordning här hemma men i övrigt bara lugnt tempo och planering.
Jag ska till och med le när jag hör julmusiken och trängs med stressade i affärerna!


Tidigare vissa jular har jag haft en sådan otrolig julstress att få allt i ordning till släkten skall komma mitt i omfattande ombygnationer och renoveringar så när julafton sedan kommit har jag nästan bara velat ha den överstökad, varit fullkommligt slutkörd. Så ska det absolut inte bli i år!


I år skall lugn härska, stämning, dofter och smaker! Jag ska hinna uppleva julen!
Som sagt, inget sådant får man gratis men måste själv bestämma sig för att man vill se och uppleva julen, välja julglädje och julefrid! Det ska jag göra!

Kommentarer
Postat av: Pensionären.

Sååååå tjusigt Du har gjort i din blogg! Kan inte förstååå när jag ska lära mej göra sånt i min blogg, men jag har ju profs som hjälper mej. Å Du, vilken gullig "tomte" jag satt till världen !

2007-12-06 @ 17:27:32
URL: http://widy.blogg.se/
Postat av: anncka

Hej min vän! Vad julfin din blogg blivit och du är jättefin du också ;) Kram på dej

2007-12-06 @ 18:06:05
Postat av: Mötley Crue Annika

hej min vän va fin du gjort din blogg :) jag åker bort i helgen å ska måla hos en polare som nyss flyttat in i hus ...jag e fortfarande kär å galen haha hoppas du får en trevlig helg som de ser ut nu blir det inte iron maiden för mej men skulle de ändras får du veta det först ..berättar mer då jag har mer tid kramar din vän Annika

2007-12-06 @ 18:09:44
URL: http://motleycrue.blogg.se
Postat av: Mötley Crue Annika

Trevlig helg vännen !

2007-12-06 @ 18:10:27
URL: http://motleycrue.blogg.se
Postat av: ejmis

Kloka ord! Mycket fint julpyntad blogg också =)

2007-12-06 @ 19:55:51
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Andreas

Tänkte precis på en sak. Kanske ska man ha lite mer advent i sinnet (och lite mindre jul) nu i december. Advent är ingen stress, bara lugn, mys och go känsla. I år är det alltså adventsfrid som råder. Andreas

2007-12-06 @ 20:52:24
Postat av: Andreas

Glömde bara önska dig "En riktigt god advent"!

Andreas

2007-12-06 @ 20:53:32
Postat av: amonym

Jag ska också anamma dina tankar inför julen.

Andas in - andas ut - vara närvarande i nuet! Japp så får det bli! Lätt som en plätt......

Man får jobba på det!

2007-12-07 @ 12:21:45
URL: http://amonym.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0