Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Drog larmet!

Oj, det blev en lååång förmiddag i affärerna!
Kom just hem och det var en lyckodag då jag ramlade över massor av perfekta julklappar till mina nära och kära!

Stora sonen var också med och han börjar nog begripa ett och annat att tomten troligen har lite hjälp av de vuxna....men han skötte upptäkten med värdighet och vi hade jättetrevligt och hjälptes åt!
Lunch tog vi på IKEA och det var jätte mysigt att vara bara han och jag

Efter shoppingen stack vi till skolan och hämtade liilla grabben och en kompis till honom.

När vi anlände hem och jag skulle låsa upp dörren skedde något skumt.
Larmet indikerade inte att jag skulle stänga av det! Jag började ropa "hallå?" i fall någon var på besök, typ Syrran eller Svärmor eller någon men ingen svarade och sedan, shit vad sirenerna började yla, jag drog larmet och det har jag aldrig gjort förut!
Siren photo
Barnen och katten blev vettskrämda men jag behöll lugnet och vi gick från huset. Något galet var i görningen!

Förra gången det var inbrott så skickade polisen bort oss från huset då det fanns risk att tjyvarna var kvar!
En lampa med rörelsedetektor var också tänd på baksidan av huset så det var bara att få bort alla barn. Larmet tjöt som f..n!

En granne sprnang upp til huset men jag sade åt honom att det var bättre polisen /väktarna kollade runt än han om det ramlade runt någon knarkare där inne...

Securitas kunde sedan konstatera att det var dörren som larmade fel och denna gång var det således inte inbrott men det blev en turbulent hemkomst med litet adrenalinpåslag!
Revbensspjäll
Nu ska jag göra revbenspjäll och Pommes efter lilla grabbens önskemål! Gott som alternativ till de evinnerliga Tacosen!
I kväll ska vi titta på Snowroller, Sällskapsresan, barnen ska lära sig lite svensk kulturhistoria av rang!

Kommentarer
Postat av: maria

Längtar till julaftonen... :)

2007-11-30 @ 17:48:29
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Andreas

Otrevligt det där med larmet. Men sällskapsresan är ju å andra sidan alldeles underbar. Gillar alla Åbergfilmerna, utom möjligen hälsoresan. Den gav inte riktigt samma känsla som de tidigare. Ha en kul kväll. Andreas

2007-11-30 @ 19:54:34
URL: http://a5.blogg.se
Postat av: Socrate

Märker att vi har samma åsikt om "den där evinnerliga Tacosen". Okay - jag har återfått viss smak för Tacos igen efter att ha ätit mackor en period när resten av familjen glufsat Tacos...
Den liksom körde slut på mina smaklökar med sin enträgenhet... (vad jag nu menar med det???)

//Socrate - som ätit klyftpotatis, kebabkött & melon denna fredagsafton och gott var det.

2007-11-30 @ 23:35:11
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Monika

Trist när man drar igång larmet så där. Brukar inte precis vara billigt heller och de tusenlapparna kan man ju ha till roligare saker...

2007-11-30 @ 23:45:28
URL: http://blogg.aftonbladet.se/53
Postat av: Lillepip

Fy vad läskigt när sånt händer,särskilt om man råkat ut för inbrott sen tidigare..usss hoppas det inte händer igen Må gott,pip

2007-12-01 @ 09:19:02
URL: http://lillepip.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0