Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Oxfilé, du ljuva anrättning!

Nu är jag vaken!  Det var verkligen väldigt trevligt och så otroligt gott igår.

De hade dukat så vackert att man kände att höst skulle det kunna få vara året om! Massor av levande ljus, det vackraste porslinet och sedan hade de prytt bordet med grenar från buskar i trädgården!
Vackert och mycket stilfullt.

Inledningsvis en GT  medan barnen fick äta hamburgare och pommes.

Som förrätt fick vi liknande små minipizzor med parma, oliver och fetaost  mm på. De var mycket goda! Till det drack vi vitt vin.

Till varmrätt, de mest utsökta gigantiska oxfiléer med kantareller, skysås och klyftpotatis till!
Naturligtvis vältempererat rött vin ur stora härliga glas.
Resuranger, släng er i väggen, det här var helt fantastiskt!

Till efterrätt, toscaäppelpaj med vaniljglass och portvin.

Avslutningsvis kaffelatte, riktigt mörk god choklad till och Whiskey.

Ja, och så tittar man på klockan och vad tror ni hon är? 01.00!
Barnen är vakna och det är ju bara att resa sig från denna trevliga kväll och fantastiska upplevelse och beställa taxi!

Maken har nu på morgonen åkt i väg på älgjakt och barnen sover än.
Jag sitter här med ett glas te och håller på att gå in morgonrocken! Inget huvudont fast det hade kunnat vara så, vi drack mycket vatten till och njöt av allt i bara lämpliga proportioner!

De vännerna vi var hos i går, det är så roligt med dem, i bland bestämmer vi att vi ska träffas och absolut inte ha städat innan, tillsammans gör vi fredagstacosen eller tinar räkor och rostat bröd.

I bland dukar vi kanonfint och gör den finaste maten vi kan! Kul att variera!

Nu bestämde vi att det hos oss nästa gång skall serveras något vi aldrig tillagat tidigare men att vi verkligen skall försöka hitta på något lite svårare och att det inte gört något om man misslyckas!
Vi bestämde också att huvudrätten skall vara fisk men den fick inte komma från lax eller någon fisk som finns i frysdisken i blockform!
Det blir en utmaning för mig kan jag säga!

Kommentarer
Postat av: Ulla

Gud, va jag blev sugen på att ordna middagsbesök. Äta och dricka gott! Som ni. Vilken härlig kväll

2007-10-07 @ 10:20:19
URL: http://ulla67.blogg.se
Postat av: Camilla

Vilken härlig kväll och goa bekanta. :) Vissa trivs man bättre med än andra och riktigt goa vänner är alltid roligt att umgås med. Kul koncept ni har på era träffar också. :) Du får klura ut något gott med fisk eller skaldjur om det räknas... ? Jag är inte så bra på fisk jag heller, även om vi försöker äta det i alla fall en gång i veckan.
Men du, kan du inte göra hemgjord sushi!?! Vi kommer gärna också om vi får plats på ett hörn... hi hi... =)
Kram, kram!

2007-10-07 @ 10:25:51
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: majjanw

Svar: men de smäller snart upp ett hus för den utsikten där också :(

2007-10-07 @ 11:02:37
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: ejmis

Vilken trevlig kväll, och vilken meny!!

2007-10-07 @ 11:13:18
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Lizaloop

Du det där lät ju inte alls helt fel!
Här hemma lagade vi hemmagjord pizza och tog en öl..men det var gott det med!!

2007-10-07 @ 13:06:22
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Lizaloop

hehe, det är så att vi har 2 dörröppningar bredvid varandra i hallen, en till vardagsrummet och en till köket, och från köket är det helt öppet intill vardagsrummet, så en öppning ia hallen oxå är inte nödvändig..
så tar vi oss in..!!

2007-10-07 @ 13:36:05
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Mia

Mmmm, det verkar som om du haft en toppenlördag! *L*
Svar på din fråga: Nej, det var inte Ejmis (tyvärr) som jag träffade, det var en annan bloggsyster

2007-10-07 @ 13:48:21
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: crue Annika

låter som du haft en bra helh *L* det har jag oxå haft .....kramar lilla lyckliga Annika

2007-10-07 @ 14:51:35
URL: http://motleycrue.blogg.se
Postat av: Anonym

Kan man få komma med några menyförslag kanske?
Kram från mannen i väst

2007-10-07 @ 20:15:34
Postat av: mat-ass

Klart att det gick bättre när jag tänkte på dig... Jag har ju mitt speciella trädgårds intresse, vad skulle inte sitta fint med ett digitalt konstverk på din bakgård ffa kanske buskarna närmast grannen. Rekommenderar dock att du använder en tråd mellan häck buskarna. Rebus på hög nivå, eller är det låg...

2007-10-09 @ 08:41:43
Postat av: Borthy till Mat-ass

På hög! Jag är med dig alla dagar, in till tidens ände! Glad att du är här i min blogg och styr upp lite! Kram

2007-10-09 @ 12:44:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0